حافظی:

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خودروسازان باید خسارت ناشی از آلودگی هوا و ایمنی مردم را بپردازند گفت: بانک جهانی اعلام کرده ایران ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ به دلیل آلودگی هوا خسارت دیده است.

به گزارش افکارنیوز ، رحمت الله حافظی با تاکید بر اینکه عامل اصلی آلودگی هوا در پایتخت خودروها و موتورسیکلتهای غیر استاندارد هستند گفت: چرا باید صبر کنیم آلودگی هوا به مردم خسارت وارد کند، این هزینه باید صرف مدیریت آلودگی هوا می شد. یک موتور سیکلت ۸ برابر یک خوردو با استاندار یورو ۲ آلودگی تولید می کند. یک منطقه در دل شهر را محصور کرده ایم و نمی گذاریم خودروها وارد آن شوند اما موتورسیکلتها که به اندازه ۸ خودرو آلودگی تولید می کنند به راحتی وارد محدوده طرح ترافیک می شوند.

کمک به توسعه موتورسیکلت های برقی

حافظی با بیان این که به عنوان نماینده مردم از دولتمردان درخواست می کنیم تسهیلات لازم را برای استفاده شهروندان از موتورسیکلت ها و خودروهای برقی اختصاص دهند، گفت: بخش عمده ای از آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای دودزاست.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: اگر تسهیلاتی فراهم شود و امکان استفاده از موتورسیکلتهای برقی در شهر میسر شود هم آلودگی هوا کمتر خواهد شد و هم پایتخت آلودگی صوتی کمتری خواهد داشت.

حافظی ادامه داد: برای واردات یا تولید خودروی هیبردی یا برقی با ظرفیت یک یا دو نفر باید زمینه سازی شود؛ چرا که از حجم ترافیک کاسته خواهد شد و آلودگی هوا و صوتی کاهش می یابد. همچنین باید با ترویج و توسعه دولت الکترونیک تسهیلات و زیرساختی را فراهم کنیم که مردم برای انجام امور اداری مجبور برای خروج از منزل نباشند.

روزهای اضطرار حمل و نقل عمومی رایگان شود / دریافت خسارت از خودرو سازان


رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان این که نمایندگان مجلس که نسبت به آلودگی هوا ابراز نگرانی می کنند چرا قانون معاینه فنی را اصلاح نمی کنند گفت: مراکز معاینه فنی ما غیر استاندار است و موسسه استاندار باید بر این مراکز نظارت کند. متاسفانه در حال حاضر برگه های معاینه فنی تقلبی خرید و فروش می شود.

صدور معاینه فنی تقلبی قتل شبه عمد است


وی تاکید کرد: مراکزی که بدون بازدید خودرو برگه معاینه فنی صادر می کنند قتل شبه عمد انجام می دهند وقتی ماهانه ۲۲۷ نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند و یا ۲ هزار ۵۲۲ مورد بیماری قلبی ناشی از آلودگی هوا داریم هر عملی که به آلودگی هوا کمک کند قتل شبه عمد است.

حافظی با بیان اینکه خودرو سازان برای تولید خودروهای غیر استاندار خود از دولت زمان می گیرند گفت: کسی هم از خودرو سازان بابت خسارتهایی که به مردم می زنند مطالبه ای نمی کند. به اعتقاد من روزهایی که طرح زوج و فرد به دلیل آلودگی هوا از درب منازل اجرا می شود باید ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس رایگان اعلام شود و هزینه آنرا خودرو سازان پرداخت کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات