اگرچه بیشتر مردم از روش های متداولی چون چسب زخم و یا داروهای مسکن غیرنسخه ای به عنوان روش های درمانی خانگی استفاده می کنند اما بیماری ها و مشکلات جزئی تری نیز وجود دارند.

به گزارش افکارنیوز ، هرچند اغلب اوقات از اثرات مثبت این وسائل یا خوراکی ها غافل هستیم اما آگاهی از تاثیرات مثبت آنها و استفاده از این روش های خانگیِ به ظاهر عجیب می تواند به از بین بردن بسیاری از استرس ها و مشکلات جزئی اما دائمی روزمره کمک کند.

شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از مجله تخصصی «پریونشن» به برخی از این روش های موثر اشاره کرده که به قرار زیر است:

- مداد: زمانی که مضطرب هستید ناخودآگاه دندان ها و فک تان را روی هم فشار می دهید و این کار می تواند موجب بروز سردردهای عصبی شود. دکتر «فرد شفتل» از مرکز سردرد نیوانگلند آمریکا گفت: در این مواقع می توان برای کاهش سردرد مدادی را بین دندان هایتان نگه دارید اما از گاز زدن آن خودداری کرد.

- ماست: مطالعات پزشکی نشان می دهد که باکتری های زنده موجود در ماست می تواند از تعداد باکتری های ایجادکننده بوی بد دهان بکاهند.

- دهان شویه «لیسترین» : خوشبوکننده قدیمی لیسترین می تواند در درمان تاول های پوستی هم مورد استفاده قرار گیرد. مقداری پنیه را با این محلول مرطوب کنید و روزی سه بار آن را روی تاول قرار دهید تا محل زخم خشک شود.

- دم کرده بادرنجبویه: بادرنجبویه اولین درمان گیاهی برای معالجه تبخال است. این دم کرده خاصیت ضدویروسی دارد و مانع از انتشار تبخال می شود. پس از آماده کردن دم کرده این گیاه مقداری از آن را با پنبه روی تبخال بمالید.

- شیرین بیان: شیرین بیان حاوی ترکیب های استروژن مانند است که پینه های پوستی و میخچه را نرم می کند. پس از آسیاب کردن مقداری شیرین بیان و مخلوط کردن آن با نصف قاشق چایخوری وازلین، ترکیب حاصل را روی میخچه یا پینه قرار دهید.

- توپ تنیس: برای تسکین درد قوس کف پا، آن را روی یک توپ تنیس به مدت یک یا دو دقیقه قرار دهید و بغلتانید.

- روغن زیتون: برای بهبود اگزما قرار دادن روغن زیتون روی محل ملتهب شده توصیه می شود. این روغن که سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند التهاب ناشی از اگزما را کاهش داد.

- شکر: بلعیدن یک قاشق چایخوری شکر می تواند در ظرف چند دقیقه سکسکه را متوقف سازد. شکر با تعدیل کردن فعالیت ماهیچه های عصبی موجب قطع سکسکه می شود.

- موسیقی: گوش دادن به موسیقی آرام ۳۰ دقیقه در روز می تواند به کاهش فشارخون کمک کند.

- زیتون یا لیموترش: بیماری سفر موجب ترشح بیش از حد بزاق دهان می شود و فرد را دچار حالت تهوع می کند. ترکیب های موجود در زیتون یا لیموترش با خشک کردن دهان حالت تهوع را از بین می برند.

- روغن گیاهی: برای رفع مشکل شکنندگی ناخن ها علاوه بر موثر بودن مرطوب کننده ها می توان از روغن گیاهی استفاده کرد.

- بستنی: بافت کام دهان تنها چند میلی متر ضخامت دارد به همین دلیل در برابر مواد خوراکی داغ حساس است. در چنین مواقعی خوردن بستنی یا ماست یخ زده می تواند سوزش ناشی از خوردن غذای داغ را تا حدودی تسکین دهد.

- آدامس نعنایی یا دارچینی : بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد جویدن آدامس های نعنایی یا دارچینی می تواند احساس خستگی یا اضطراب را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

- سیب: سبزیجات و میوه های ترد همچون مسواک عمل می کنند و خاصیت تمیزکنندگی طبیعی دارند.

- جوش شیرین: ۱.۴ قاشق چایخوری جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کرده و بنوشید. این محلول خاصیت شبه آ نتی بیوتیکی دارد و با قلیایی ساختن محیط مثانه از تکثیر باکتری ها جلوگیری می کند. در صورت ابتلا به عفونت های ادراری می توانید موقتا و تا مراجعه به پزشک ازاین محلول استفاده کرده و تکثیر باکتری ها را کاهش دهید.

- ادویه میخک: قرار دادن پودر میخک روی زخم از عفونی شدن آن جلوگیری می کند.

- نوار چسب داکت:
بررسی ها نشان می دهد پوشاندن زگیل با نوار چسب داکت از فریز کردن آن برای درمان زگیل کارآمدتر است. به گفته پزشکان این شیوه در ۸۵ درصد موارد زگیل را بهبود می دهد اما در روش فریز کردن ۶۰ درصد بهبودی مشاهده می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات