کمیته ویژه بررسی علل تشدید بیماری های تنفسی امروز (دوشنبه) به ریاست استاندار خوزستان تشکیل جلسه داد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر عبدالحسن مقتدایی در این نشست از بررسی علل تشدید بیماری های تنفسی در استان خوزستان در شورای عالی بحران کشور با حضور رئیس جمهور خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در این شوار تصمیماتی جدی برای کاهش آلاینده های موجود در هوای شهر اهواز اتخاذ شود.

استاندار خوزستان گفت: هم زمان با اولین بارندگی های در این استان تعداد قابل توجهی از مردم به علت بروز بیماری های تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که با اقدامات درمانی که انجام شده خوشبختانه تا امروز مسئله حادی گزارش نشده است.

مقتدایی بیان کرد: از ابتدای بروز بیماری های تنفسی در استان خوزستان اقدامات اولیه توسط محیط زیست خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شد و به منظور پیشگیری از بروز مشکلات در آینده تمامی نتایج به دست آمده به مرکز و وزارت خانه های مربوطه اطلاع داده شده است.

وی به حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در اهواز اشاره کرد و گفت: این امر نشان می دهد موضوع تشدید بیمای های تنفسی در استان خوزستان برای مسئولان کشور و نماینگان مجلس شواری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین با مکاتبات انجام شده با وزیر کشور نیز، جلسه امروز با حضور معاونین برخی از وزار برگزار شد که نتایج و خروجی این جلسه در قالب صورت جلسه به وزارت خانه ها ارسال می شود.

مقتدایی بر لزوم اطلاع رسانی و آموزش به مردم در خصوص بیماری اخیر تاکید کرد و گفت: در خصوص بیماری اخیر باید شفاف سازی شده و اطلاعات و آموزش های لازم برای پیشگیری از بروز و تشدید مجدد این بیماری در اختیار مردم قرارداده شود.

وی افزود: پس از موج دوم بارندگی ها در استان خوزستان میزان مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی کمتر شده است.

مقتدایی در خصوص صنایع آلاینده در اطراف شهر اهواز گفت: به طور حتم با صنایع آلاینده هوا در اطراف شهر اهواز به صورت قانونی برخورد می شود.

وی به سفر رئیس سازمان محیط زیست به استان خوزستان اشاره کرد و گفت: در این سفر نامه ای با امضاء مشترک دکتر ابتکار و استاندار خوزستان در خصوص مشکلات زیست محیطی استان خوزستان برای رئیس جمهور ارسال شده و راه حل های برون رفت از مشکلات زیست محیطی نیز در این نامه ذکر شده است.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در صورتی که تمامی بندهای این نامه اجرایی و راه های پیشنهاد شده انجام شود دیگر شاهد بروز مشکلات زیست محیطی و تشدید بیماری در استان خوزستان نخواهیم بود.

مقتدایی با بیان این که پیشگیری از بروز بیماری های تنفسی در خوزستان به عزمی ملی نیاز دارد، گفت: با توجه به این که در بررسی های انجام شده تقریباً تمامی علل اصلی بروز و تشدید بیماری های تنفسی در استان خوزستان مشخص شده است، حل این مشکل نیاز به عزمی ملی دارد و امیدواریم حمایت های لازم برای رفع آن از سوی وزارت خانه های مربوطه انجام شود.

استاندار خوزستان با اشاره به این که اهواز آلوده ترین شهر جهان معرفی شده است، بیان کرد: وقتی مجامع بین المللی اعلام می کنند که اهواز آلوده ترین شهر جهان است و این مسئله توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز تائید می شود، لازم است مسئولان کشور نیز به فکر اخذ تصمیمات جدی برای رفع مشکلات زیست محیطی در استان خوزستان باشند.

در این نشست مهندس قدمی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، دکتر آقاجری مدیریت درمان وزارت بهداشت، مهندس پرهیزکار مدیرکل هواشناسی کشور، دکتر متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، مهندس بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات