یک فوق تخصص رفتارهای جنسی پرخطر با اشاره به اینکه فاصله سن بلوغ تا ازدواج در ایران از ۵ به ۱۷ سال افزایش پیدا کرده است، گفت: متاسفانه مدت زمان تجرد در ایران به شکل هشدار دهنده ای همانند جوامع دیگر بالا رفته است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر عفت السادات مرقاتی خویی اظهارداشت: آماده سازی والدین مهمترین قدم در ارتقای سلامت جنسی فرزندان است و تنها راه آماده سازی آنها آموزش از طریق نهادهایی مانند مدارس و دانشگاه ها حاصل می شود.

وی اظهار کرد: والدین باید با متولیان سلامت به ویژه مدارس تعامل داشته باشند چرا که در صورت عدم تعامل بین دو نهاد، آموزش اثربخش نبوده و پیام ها به شکل صحیح منتقل نمی شود.

این فوق تخصص رفتارهای جنسی پر خطر با اشاره به اینکه فاصله سن بلوغ تا ازدواج در ایران از ۵ به ۱۷ سال افزایش پیدا کرده است، گفت: متاسفانه مدت زمان تجرد در ایران به شکل هشداردهنده ای همانند جوامع دیگر بالا رفته است و باید برنامه ای برای ارتقای سلامت جنسی افراد در این مدت زمان تجرد داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که تجرد به معنای عدم کنترل غریزه جنسی فرد نیست، افزود: انسان ها، به عنوان افرادی که می توانند فکر و تصمیم بگیرند، سیاست گذاران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی باید برنامه ای ارائه کنند که افراد بتوانند رفتارهای جنسی خودشان را مدیریت کنند.

دکتر مرقاتی خویی با بیان اینکه در حال حاضر جوانان ما اطلاعات جنسی خود را از طریق اینترنت و رسانه های دیگر دریافت می کنند، اظهار داشت: در دسترس بودن رسانه های گروهی بدون آگاهی جوانان می تواند مخاطره آمیز باشد چرا که هنوز از نظر جنسی کاملا تربیت نشده اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات