جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: شهروندان تا پایان امسال برای تعویض کارت های پایان خدمت فرصت دارند.

به گزارش افکارنیوز ، سردار کریمی در این باره گفت: بیش از ۹۵ درصد از کارت های پایان خدمت کمتر از یک ماه تعویض می شوند اما از آنجا که اطلاعات برخی از کارت ها، متمرکز نیست، نیازمند استعلام از سازمان نیروهای مسلح هستیم، بنابراین تعویض این کارت ها بیش از یک ماه به طول می انجامد.

وی افزود: پس از مراجعه افراد به دفاتر مراکز پلیس +۱۰ و ارائه درخواست برای تعویض کارت، مدارک کمتر از یک هفته به سازمان وظیفه عمومی می رسد سپس پیامکی مبنی بر دریافت و بررسی مدارک متقاضی به او ارسال و پس از اخذ تائیدیه اطلاعات و پست کارت هوشمند، طی ارسال پیامکی شماره پستی به صاحبان کارت اعلام می شود.

به گفته جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا افراد پس از ارسال مدارک خود می توانند ضمن تماس با تلفن ۰۹۶۴۸۰ پیگیر آخرین وضعیت درخواست کارت هوشمند باشند و کارشناسان ما نیز به طور مستقیم پاسخگوی سئوالات آنان هستند.

وی ادامه داد: در سامانه پیامک سازمان وظیفه عمومی متقاضیان می توانند با ارسال علامت سوال (؟ ) به شماره ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ از آخرین وضعیت تعویض کارت خود مطلع شوند.

وی درباره وجود کارت های معافیت یا پایان خدمت جعلی در هنگام تعویض گفت: در روند تعویض کارت های قدیمی، از آنجا که برخی از کارت ها، فاقد اصالت بودند، ماموران ما متوجه جعلی بودن آن شده و ضمن معرفی فرد خاطی به دستگاه قضایی، این افراد مجبورند که دوران سربازی را طی کنند.

کریمی افزود: متاسفانه افرادی هستند که تحت عنوان دلال ادعا می کنند که قادرند کارت های معافیت و پایان خدمت به شرط استعلام تهیه کنند، این افراد از سادگی برخی استفاده کرده و با دریافت مبالغ هنگفت، کارت جعلی به مشتریان خود ارائه می دهند.

وی با تاکید براینکه سازمان وظیفه عمومی ناجا با ارائه راهکارهایی شرایط را سخت تر تا جعل کارت های معافیت امکان پذیر نباشد، افزود: مردم فریب این افراد را نخورند چرا که کسانی که در شوراها و کمیسیون های وظیفه عمومی مشغول به کارند، افرادی مجرب هستند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکیدکرد: تا پایان امسال مهلت تعویض کارت های پایان خدمت به اتمام می رسد، بنابراین مردم در زمان بندی اعلام شده برای تعویض کارت های خود اقدام کنند تا همکاران ما بتوانند سریع تر و در مدت زمان مقرر اقدام به تعویض کارت ها کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات