معاون اداری و مالی وزیر علوم گفت: ۱۱۸ پروژه عمرانی دانشگاه ها با ۶۶۰ هزار مترمربع مساحت، تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که برای اتمام این پروژه ها اعتباری کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان و برای پرداخت بدهی به پیمانکاران ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر محمدحسین امید گفت: طرح های عمرانی دانشگاه ها در سه سطح تقسیم بندی شده است طرح هایی که ۸۰ درصد انجام شده و ۲۰درصد از احداث آن باقی مانده، طرح های بالای ۵۰ درصد و طرح های بالای ۲۰ درصد، که اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این طرح ها نیز مشخص شده است.

وی ادامه داد: ۱۱۸ پروژه عمرانی دانشگاه های کشور با ۶۶۰ هزار مترمربع مساحت، تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که برای اتمام این پروژه ها اعتباری کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان و برای پرداخت بدهی به پیمانکاران ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

معاون اداری مالی وزیرعلوم تصریح کرد: در مجموع برای اتمام و بهره برداری از این پروژه ها ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی یادآورشد: علاوه بر این پروژه ها، در حال حاضر ۲۷۳ پروژه عمرانی نیز با یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع زیربنا در دانشگاه ها در دست اجراست که ۵۰ درصد پیشرفت داشته اند، برای اتمام این پروژه ها نیز ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امید خاطرنشان کرد: همچنین، تعداد ۳۹۸ پروژه عمرانی نیز در دانشگاه ها وجود دارد که پیشرفت فیزیکی آنها بالاتر از ۲۰ درصد است و برای اتمام آنها به ۱۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی ادامه داد: گزارشی از این پروژه ها تهیه شده که درآن گزارش، به تفکیک، نام پروژه، متراژ آن، پیشرفتی که داشته و اعتباری که نیاز دارد همه مشخص شده و یک نسخه از این گزارش به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و یک نسخه به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارایه شده است.

معاون اداری مالی وزیرعلوم خاطرنشان کرد: اگر این اعتبارت درسال جاری تخصیص دهند (که تا کنون تخصیص بسیار ناچیز بوده است) یا در سال آینده در بودجه پیش بینی کنند که بتوانیم آنها را به اتمام برسانیم، بخش زیادی از فضاهای کالبدی مورد نیاز دانشگاه ها و پژوهشگاه ها مورد بهره برداری قرار می گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات