قائم مقام معاون فنی و عمران شهردار تهران با بیان اینکه پل صدر رینگ شمالی تهران را تکمیل می کند، گفت: عبور کامیون، اتوبوس و موتورسیکلت از روی پل ممنوع است و از طریق سیستم های پیش بینی شده تردد خودروها کنترل می شود.

به گزارش افکارنیوز ، مازیار حسینی معاون فنی و عمران شهرداری تهران و حجت الله بهروز قائم مقام وی به همراهی جمعی از خبرنگاران از پروژه پل طبقاتی صدر بازدید کردند.

حجت الله بهروز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس وعده ای که شهرداری به مردم داده بود، پل صدر تکمیل شده و رینگ شمالی تهران را تکمیل می کند.

وی ادامه داد: براساس برآورد انجام شده با افتتاح این پل ۳۰ درصد از طول سفر برای شهروندانی که بخواهند از غرب به شرق یا بالعکس حرکت کنند کاهش می یابد. ضمن اینکه افتتاح این پل تاثیر بسزایی در وضعیت ترافیکی شهر تهران خواهد داشت.

قائم مقام معاون فنی و عمران شهردار تهران تصریح کرد: این سازه توسط مرکز" کنترل یکپارچه پل و تونل" به صورت یکپارچه کنترل می شود. انواع مختلفی از تجهیزات در روی پل فعال است وشهروندان می توانندبا خیال آسوده و ایمنی از روی این پل عبور کنند. در این راستا بیش از ۱۷۰ دوربین نظارت تصویری در پل و تونل نصب شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ سرعت سنجش در این سازه نصب شده است، گفت: سرعت مجاز پیش بینی شده برای استفاده از این سازه ۶۰ کیلومتر است که به طور قطع در صورت سرعت بیشتر شهروندان جریمه خواهند شد. همچنین سرعت پیش بینی شده در رمپ ها نیز ۳۰کیلومتر پیش بینی شده است.

بهروز خاطر نشان کرد: عبور کامیون، موتورسیکلت و اتوبوس همانطور که از تونل ممنوع بوده از روی پل نیز ممنوع است و از طریق سیستم های مرکز کنترل می شود در حین حال میزان تردد ورودی های پل نیز کنترل خواهد شد که بر این اساس چراغی که نصب شده که مردم موظف هستند در صورت قرمز بودن آن توقف کرده و بعد از سبز شدن آن به حرکت خود ادامه دهند.

قائم مقام معاون فنی و عمران شهردار تهران با اشاره به اینکه سیستم تشخیص یخ زدگی نیز روی پل نصب شده است، گفت: به دلیل اینکه پل یک سازه جدید محسوب می شود شهروندان باید هنگام عبور از آن سرعت مطمئنه را رعایت کنند اما در صورت بروز شرایط اضطراری مانند تصادف خودروها سیستم های تشخیص تصادف فعال هستند و همکاران بنده به صورت ۲۴ ساعته برای رفع مشکلات احتمالی شهروندان در استفاده از این سازه آمادگی لازم را دارند.

وی همچنین درباره احتمال دریافت عوارض برای عبور شهروندان از روی پل نیز گفت: در شورای شهر بحث درباره پرداخت عوارض جهت استفاده شهروندان از پل و تونل مطرح است اما تا تایید و مصوب نشود عملی نخواهد شد. تنها سیستم هایی برای این منظور پیش بینی شده که اگر در آینده شورای شهر آن را به تصویب رساند مشکلی از جهت تامین سیستم نداشته باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات