بدنبال وقوع ۲۰۰ زمین لرزه و پس لرزه در شهرستان قصرشیرین در مدت چهار روز (صبح جمعه گذشته تاکنون) ، قیمت چادرهای مسافرتی در این شهرستان تا دو برابر افزایش یافت.

به گزارش افکارنیوز ، این روزها که مردم قصرشیرین به دلیل ترس و نگرانی از وقوع زلزله و برای در امان ماندن از خطرات ناشی از آن شب ها را خارج از منازل می گذرانند، بازار خرید چادرهای مسافرتی حسابی داغ شده است.

برخی از افراد نیز برای بهره بردن مالی از این شرایط اقدام به تهیه تعداد زیادی چادر از طریق مرکز استان کرمانشاه کرده و در مناطق مختلف قصرشیرین آنها را با قیمتی حدود ۲ برابر قیمت واقعی عرضه می کنند.

در حالیکه در شرایط عادی قیمت یک تخته چادر مسافرتی هشت نفره حدود ۸۰۰ هزار ریال است، این روزها قیمت این کالا در قصرشیرین تا یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال نیز رسیده است.

مسوولان ستاد بحران قصرشیرین دوشنبه شب اعلام کردند امکان توزیع چادر به مردم وجود ندارد و هلال احمر چادرهای گروهی بزرگ را فقط از طریق معتمدین محلی و حداقل به تعداد پنج تخته برای نصب در محلات توزیع می کند.

یکی از فروشندگان چادر مسافرتی که در نزدیکی ساختمان جمعیت هلال احمر تعدادی چادر برای فروض عرضه کرده بود، می گوید: با توجه به نیاز مردم اقدام به تهیه و فروش این چادرها کرده است.

مردم از ترس وقوع زلزله و برای بیرون ماندن در این شب های سرد پاییزی و برودت و سرمای هوا، به اجبار باید مکانی به عنوان سرپناه داشته باشند از این جهت خرید چادر یکی از بهترین راهکارها برای حفظ آرامش و در امان بودن از سرمای هوا است.

عدم توزیع چادر از سوی هلال احمر میان شهروندان و همچنین افزایش نرخ چادر مسافرتی، برخی از مردم را بر آن داشته تا با طرحی ابتکاری، مکان مناسبی برای اسکان خود و خانواده شان در ایام بر پا کنند از این جهت با استفاده از چوب نی، نایلون و مقوا، ˈکپرˈ می سازند.

این افراد با ساخت کپر و پوشش نایلونی روی آن، شب را در این کپرهای گرم و ارزان به سبک عشایر منطقه سپری می کنند تا حداقل در این ایام برای یکبار هم که شده طعم سخت زندگی عشایری را بچشند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه از ساعت ۱۰ و ۲۱ دقیقه روز جمعه یکم آذر تاکنون بیش از ۲۰۰ بار لرزیده که حدود ۱۰ زمین لرزه در این منطقه قدرتی بین چهار تا پنج و هفت دهم داشته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات