حکیمی پور:

یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکل آلودگی هوای تهران تنها ناشی از خودروها نیست گفت: طرح های مقطعی که فقط فشار به مردم بیاورد و زندگی آنها را مختلف کند مشکلی راحل نمی کند.

به گزارش افکارنیوز ، احمد حکیمی پور در خصوص راهکارهای مقابله با آلودگی هوای تهران گفت: باید به بحث تولید سوخت استاندارد، خروج پالایشگاه ها و نیروگاه هایی که سوخت آنها موجب آلودگی هوا می شود توجه ویژه شود.

وی با تاکید بر این که نباید به موضوع حل مشکل آلودگی هوای تهران یک بعدی نگاه کرد افزود: وقتی بحران آلودگی هوای تهران تشدید می شود می رویم به سمت اعمال محدودیت بیشتر یعنی مواردی که خیلی راحت است و فقط با فشار بر روی مردم حل می شود.

وی تاکید کرد: این روش که مشکلات را صرفا با فشار بر مردم حل کنیم و این کار را آسان ترین راه بدانیم باید روزی تمام شود. محدوده طرح ترافیک موقتی بود و قرار بود مدتی اجرا شود تا یک راه اساسی برای رفع آلودگی هوا پیدا کنیم حالا صحبت این می شود که یک چیز موقتی را به یک چیزدائمی تبدیل کنیم. این طرح نه تنها مشکلی را حل نکرده است بلکه مشکل را زیاد کرده است.

وی با بیان اینکه اعمال محدوده طرح و ترافیک یک مصوبه موقت است گفت: من در شورای اول یکبار در این خصوص تذکر دادم که تا چه زمانی باید این محدویت طرح و ترافیک را تمدید کنیم.

حکیمی پور ادامه داد: شهرداری به عنوان یک دستگاه ذیربط همیشه بیش از حد توانش در این رابطه تلاش کرده است. اما باید این موضوع در سطح کلان بررسی شود؛ این بحث امروز تبدیل شده است به یک موضوع حیاتی و به نظر من مهم ترین چالش امروز شهر تهران است.

راه حل های کوتاه مدت و تبلیغاتی جز فشار به مردم مشکل دیگری را حل نمی کند


این عضو شورای شهر تهران با اشاره به آسیب های فراوان آلودگی هوا بر سلامت شهروندان تهرانی افزود: راه حل های کوتاه مدت و تبلیغاتی تنها به مردم فشار می آورد و مشکلی را حل نمی کند. حل این موضوع بر می گردد به تلاش همه دستگاه های ذیربط و نیازمند سیاست گذاری واحد است که یک متولی واحد پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا تبدیل به یک موضوع حاکمیتی شده و از موضوع مدیریتی بودن خارج شده است افزود: در جلسات قبلی که با حضور شهردار تهران برگزار شد پیشنهادهای جدی در خصوص آلودگی هوا مطرح شد از جمله تبدیل موتورسیکلت های موجود با موتورسیکلت های برقی با اعمال سیاست های تشویقی که مردم سریع موتورسیکلت های خود را تبدیل کنند.

حکیمی پور تاکید کرد: امروز در خود چین که تولید کننده اکثر موتورسیکلت های مورد استفاده در تهران است از این موتورها استفاده نمی شود و به طور گسترده از دوچرخه ها و موتورهای برقی استفاده می کنند. البته صحبت من به این معنا نیست که از فردا جلوی تردد موتورسیکلت ها گرفته شود چون امروز این وسیله تبدیل شده به راهی برای معاش خانواده های این افراد با عنوان هایی مثل پیک موتوری، منظور من این است که باید در این خصوص تصمیم جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران در رابطه با آلودگی هوا آمادگی همکاری لازم را با دستگاه های ذیربط حتی بیشتر از ماموریت قانونی خود دارد. البته این نباید این تصور را ایجاد کند که در خصوص آلودگی هوا همه نگاه ما به سمت شورا و شهرداری معطوف شود.

وی تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم تهران حقوق آنان را در خصوص رفع مشکل آلودگی هوا از تصمیم گیران اصلی کشور مطالبه خواهند کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات