یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان معتقد است: عرض کم خیابان های اصفهان به دلیل ایجاد شدن خطوط BRT، ترافیک را سنگین تر و به دنبال آن آلودگی هوا را بیشتر کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، غلامرضا شیران با اشاره به استانداردهای لازم برای احداث خطوط BRT اظهار کرد: ایجاد یک مسیر راحت برای راننده، عدم تاثیرگذاری بر حمل و نقل خصوصی و ایجاد مسیر برای عبور و مرور آسان از فاکتورهای یک خط BRT استاندارد است.

وی با بیان این که متاسفانه در اصفهان تنها مسیر BRT ایجاد شده است، تصریح کرد: پارکینگ های حاشیه ای تعبیه نشده است و مسیری که اتوبوس حرکت می کند دچار دست اندازهای زیادی است که بعضا موجب آسیب رسیدن به وسایل نقلیه می شود.

این عضو شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگرچه خطوط BRT به جابجایی مردم کمک می کند اما با توجه به عرض خیابان های اصفهان و ترافیک آن، آلودگی هوایی که با جدا کردن یک لاین در خیابان ایجاد می شود مزیت های جابجایی با BRT را کمرنگ می کند زیرا عبور اتوبوس در مسیرهای BRT زیاد نیست در حالی که در دو لاین مجاور آن ترافیک ایجاد شده است.

شیران با بیان این که با اشاره به لزوم بررسی دقیق خیابان هایی که قرار است خطوط BRT در آن احداث شود، تصریح کرد: در خیابان هایی که ترافیک سنگینی دارند ایجاد خطوط BRT می تواند مشکل ساز شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات