مقامات وزارت امور زنان افغانستان، اعلام کردند که گزارش برخی نهادهای غیر دولتی در مورد افزایش خشونت علیه زنان را تایید نمی کند.

به گزارش افکارنیوز ، «مژگان مصطفوی» ، معاون برنامه وزارت اموز زنان، شب گذشته گزارش برخی نهادهای غیر دولتی در مورد افزایش خشونت علیه زنان را بی اساس خواند و افزود اینگونه گزارش ها حقیقت ندارد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر که یک نهاد غیر دولتی است روز گذشته به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان از افزایش خشونت نسبت به سال گذشته گزارش داد، اما عضو ارشد وزارت زنان گفت، برخی نهادهای غیر دولتی با انتشار اخبار دروغ و کذب سعی در نشان دادن چهره ای خشن و بد از افغانستان هستند.

به گفته مصطفوی، وزارت امور زنان در آینده کنفرانس‎هایی را به منظور محو خشونت علیه زنان، در مرکز و برخی ولایات افغانستان، با شرکت علمای دینی برگزار خواهد کرد.

وی گفت، خشونت علیه زنان تنها در افغانستان نیست بلکه در تمام جهان وجود دارد و حتی در برخی کشورها بصورت امری شایع است.

این مقام وزارت اموز زنان تاکید کرد: خشونت علیه زنان در افغانستان وجود دارد، اما نه به آن میزان که برخی نهادهای غیر دولتی گزارش می‎دهند.

در همین حال، مصطفوی از برنامه ریزی دولت برای برپایی کنفرانس با موضوع راهکارهای محو خشونت، آگاهی بخشی به مردم عوام و راه اندازی نشست هایی با هدف بررسی این موضوع خبر داد.

این اظهارات مقام اموز زنان افغانستان در حالی صورت می‎گیرد که روز گذشته کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، در کنفرانسی به مناسبت روز جهانی خشونت علیه زنان، اعلام داشت که خشونت علیه زنان در افغانستان ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات