مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر از ادامه تلاش شبانه روی نیروهای امدادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، مهندس وحید رحمتی در تشریح امدادرسانی گسترده در مناطق زلزله زده کرمانشاه از صبح جمعه تا کنون، گفت: از روز جمعه و پس از وقوع اولین زلزله در منطقه خانقین عراق که در مناطق قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب نیز احساس شد، بلافاصله تیم های ارزیاب به این مناطق و روستاهای اطراف اعزام شدند و پس از آن ۲۲ تیم عملیاتی با امکانات و تجهیزات کامل برای ارزیابی خسارات زلزله به این مناطق اعزام شد.

وی با بیان اینکه بعد از وقوع این زمین لرزه، بلافاصله ستاد بحران در اتاق بحران سازمان امداد و نجات تشکیل و دستورات لازم برای اعزام نیروهای ارزیاب به هلال احمر استان کرمانشاه، صادر شد، افزود: نیروهای ارزیاب از سه شهرستان سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین به منطقه زلزله زده اعزام شدند و پس از ارزیابی های اولیه و ثانویه برای ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری، مشخص شد تنها شماری از منازل در مناطق یادشده ترک خورده است.

آماده باش ۵۰ تیم امدادی


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: پس لرزه ها در مناطق قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب از روز جمعه ادامه داشت و همین موضوع باعث شد تا ۵۰ تیم امدادی در سطح شهرستان در حالت آماده باش به سر ببرند و با برپایی دو اردوگاه اسکان اضطراری در فضای باز دبیرستان­ها، برای مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

رحمتی تصریح کرد: تنها دو روز بعد از وقوع اولین زمین لرزه در این منطقه‏، یکشنبه شب دومین لرزه شدید در این منطقه رخ داد و باعث رعب و وحشت در میان مردم این مناطق شد.

وی به وقوع این زلزله در ۱۵ کیلومتری سطح زمین اشاره کرد و افزود: گزارشهای اولیه حاکی از آن بود که دومین زمین لرزه در یک مثلث جغرافیایی مابین قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب اتفاق افتاده که منطقه کاملا کوهستانی محسوب می شود.

برپایی ۱۶ اردوگاه امدادی


مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، از برپایی ۱۶ اردوگاه امدادی در ۳ شهرستان قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب خبر داد و گفت: بعد از وقوع زمین لرزه ۵٫۷ ریشتری در محدوده این ۳ شهر‏، امدادگران با آمادگی کامل به منطقه اعزام شدند و از همان لحظات اولیه در کنار ارزیابی مناطق به ارائه خدمات به مردم زلزله زده پرداختند.

رحمتی خاطر نشان کرد: وقوع پس لرزه های متعدد در این منطقه باعث ترس شدید مردم شده بود و آنها با وجود سالم بودن خانه هایشان ترجیح می دادند، شب را در چادرهای امدادی سپری کنند و همین موضوع باعث شد تا امدادگران در کمترین زمان ممکن ۱۳۵۰ چادر را برای اسکان ۵ هزار و ۲۰۰ زلزله زده برپا کنند.

وی تصریح کرد: مردم زلزله زده این شهرستان ها تحت پوشش تغذیه ای نیز قرار گرفتند و بیش از ۲ هزار کنسروجات و نزدیک ۱۰۰۰ بسته غذایی در میان آنها توزیع شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات