در جلسه امروز شورای شهر دبیر عینک مختاباد را امتحان کرد، چمران دوباره در نقش رئیس شورا فرو رفت و دو ورق کاغذ اعتراض اعضا را برانگیخت.

به گزارش افکارنیوز ، جلسه علنی امروز شورای شهر با ۲۸ عضو ساعت ۹: ۳۰ شروع شد. هادی ساعی و معصومه آباد غایبان جلسه امروز بودند.

در جلسه امروز، محمد تقوی، معاون حقوقی، حسین محمد پورزرندی، معاون مالی اداری و جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری حضور داشتند که تشکری هاشمی در تمام طول جلسه ساکت بود و دستور جلسه امروز به حوزه کاری وی هیچ ارتباطی نداشت.

همچنین محمد جواد شوشتری، رئیس دفتر شهردار نیز در جلسه دیده شد که علت حضور وی هم مشخص نشد.

در ابتدای جلسه، محسن پیرهادی نطق پیش از دستور در گرامیداشت هفته بسیج قرائت کرد. سپس احمد مسجدجامعی، رئیس شورا موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را در دستیابی به توافق با کشورهای ۱+۵ در مذاکرات ژنو تبریک گفت.

سپس شورای شهر به بررسی دو فوریت طرح تاسیس مرکز مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر پرداخت که این طرح رای نیاورد و قرار شد مصوبه سال ۸۶ شورا در این خصوص اجرایی شود.

ادامه بررسی لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۲ شهرداری در دستور کار قرار گرفت و دو ورقه از جدول ردیف های این بودجه بین اعضا توزیع شد.

عبدالحسین مختاباد با اعتراض نسبت به اندازه فونت این جداول گفت: این برگه ها ریز است و هیچ کس نمی تواند آن را بخواند.

در میانه صحبت مختاباد، علیرضا دبیر که صندلی اش کنار اوست و به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، مسئول تهیه برگه های مذکور بوده، عینک مختاباد را از روی میز برداشت و به چشم زد و امتحان کرد و بعد به شوخی به سایر اعضا گفت: با این که باید خوب ببیند!

دبیر سپس با بیان اینکه کارشناسان شورا از صبح مشغول تایپ این صفحات بوده اند، گفت: با یک تایپیست توقع دارید من چه کنم؟ اسماعیل دوستی پاسخ داد: بدهید بیرون اینها را تایپ کنند!

دوستی همچنین نسبت به دیر توزیع کردن جداول اعتراض کرد و گفت: دستور جلسات را باید از قبل به اطلاع ما برسانید تا فرصت مطالعه داشته باشیم، نه اینکه یک دقیقه قبل از شروع بحث در صحن، این دو ورقه کاغذ را توزیع کنید!

احمد حکیمی پور هم نسبت به جداول توزیع شده اعتراض کرد و گفت: دو ورق کاغذ بدون امضا یا نامه داده اید دست ما! من از کجا بدانم این نتیجه جلسه کمیسیون تلفیق است یا از طرف رئیس کمیسیون برنامه و بودجه توزیع شده است؟

دوستی نیز با اعتراض نسبت به دریافت سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده از طریق کمک به سازمان مالیاتی برای تامین منابع درآمدی متمم بودجه ۹۲ گفت: یعنی می فرمایید ما بشویم کارگزار دارایی؟ !

در میانه صحبت محسن سرخو، مهدی چمران با اعتراض گفت: من اجازه نمی دهم اینطور صحبت کنید. شما گفتید می خواهید سوال بپرسید، اما اینها سوال نیست. اما مسجدجامعی از چمران خواست اجازه بدهد سرخو صحبتش را تمام کند.

محمد حقانی نیز برای صحبت کردن نوبت خواست و وقتی شروع به صحبت کرد، گفت: ببخشید من صدایم گرفته، سرما نخورده ام. به خاطر آلودگی هواست!

اقبال شاکری نیز برای صحبت کردن نوبت خواسته بود که وقتی نوبت را به پیرهادی دادند، با اعتراض گفت: من ۳۰ بار دست بلند کردم! سپس وقتی بالاخره نوبت حرف زدن او رسید، طلایی و سرخو بالای سر وی داشتند حرف می زدند که شاکری چند بار به شوخی گفت: علمای بزرگ! علمای بزرگ! اما آن دو متوجه نشدند و به صحبت خود ادامه دادند که این صحنه موجب خنده اعضای شورا شد.

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز با اشاره به بحث های داغ درباره متمم بودجه گفت: علت این همه هیجانات این است که همه اعضا تازه نفس هستند. سرخو نیز با خنده به او گفت: کدام تازه نفس؟ فقط کمیسیون سلامت تازه نفس است!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات