وزیر دادگستری گفت: آنچه در این روزها و در قالب گفت وگوهای ژنو صورت گرفته بهترین اقدامی است که می توانسته انجام شود و بهترین دستاوردی است که می توانستیم به دست آوریم.

به گزارش افکارنیوز ، حجت السلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی صبح امروز در جمع کارکنان و بسیجیان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی با تبریک هفته بسیج و بیان این مطلب که فرهنگ بسیجی متأسی از فرهنگ کربلا و عاشورا و ادامه دهنده خط سرخ ایثار و شهادت و ایمان راسخ و پایداری است، گفت: خوشبختانه ملت ما در راه پیروزی نهضت از این فرهنگ برخوردار بوده و از آن بهره می برد و با پیروی از اباعبدالله الحسین (ع) و یاران و فرزندانش راه عزت و افتخار را انتخاب کرده است.

پورمحمدی افزود: در این راه خداوند هم پیروزی را نصیب ملت ما کرد و در این سی و چند سال پس از انقلاب با حفظ این فرهنگ و تفکر، خوشبختانه دستاوردهای بزرگی نصیب ما شده است و با وجود همه فراز و فرودها و مشکلات و سنگ اندازیها و کینه توزیها توانسته ایم از سرزمین و کیان و آرمانها دفاع کنیم و جایگاه مناسبی را در جایگاه منطقه ای و بین المللی بدست آوریم.

وزیر دادگستری در ادامه سخنانش گفت: نسبت به نوع نگاه بسیجی و رفتار بسیجی هرچه بیشتر صحبت کنیم در جهت بهبود شرایط موثرتر خواهد بود و این تنها تکراری بر تاریخ یا صرفا یک نگاه ایده آلی یا آرمانی یا مباهات به افتخارات و دستاوردها نیست، بلکه یک نیاز جدی برای زندگی امروز و ادامه حیات و حرکت مان است.

وی گفت: اگر می خواهیم بر اساس ارزش ها، باورها و اعتقاداتمان حرکت کنیم، باید از مسیر تفکر بسیجی حرکت کرده و به جلو برویم؛ تفکر بسیجی یک امتیاز نیست؛ یک حرکت با ویژگیهای بهتر نسبت به راهکارهای دیگر نیست؛ تفکر و راهکار بسیجی تنها راه رسیدن به آن هدفی است که برای خودمان تعریف کرده ایم» .

وزیر دادگستری تصریح کرد: راه بسیج راه استقامت و گذشت و پاکی و اخلاص و خدا خواهی و حق طلبی است و اگر کسی در این راه قدم برداشت به هدف می رسد و این هدفی است که خدا می پسندد.

پورمحمدی همچنین خاطر نشان کرد: چنانکه در قرآن نیز ذکر شده است، صراط مستقیم یک راه است و راه حزب اللهی ها برای رسیدن به مقصود بهتر و نزدیک تر است؛ بنابراین برای رسیدن به هدف و پیروزی و رستگاری باید حزب اللهی شد و در مسیر خدا گام برداشت و در این راه اگر زاویه انحرافمان کم باشد امکان بازگشت به مسیر وجود دارد اما از راه انحرافی کسی به مقصد نمی رسد.

وزیر دادگستری با اشاره به توافق ژنو و مذاکرات هسته ای ایران با ۵+۱، دانش هسته ای را دستاوردی مهم بر شمرد که برای دستیابی به آن تلاشهای زیادی صورت گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه در طول سالهای گذشته در کنار توسعه و رشد دانش هسته ای ایران در سایر علوم و فنون نیز به رشد و تعالی دست یافته ایم، دستیابی به دانش هسته ای را در شرایطی دانست که تحریم ها و فشارهای غرب در این خصوص روزبه روز بیشتر شده و چهره و اثر واقعی تحریم ها در ماههای اخیر در حال عیان شدن بود.

پورمحمدی منطق دنیای استکبار و قدرتهای برتر را بر مبنای الحق لمن غلب دانست وافزود: قدرتهای بزرگ به تبع دارا بودن دانش و قدرت جهانی خود را ملاک و آینه حق دانسته و نمونه بارز این منطق را می توان در حق وتو که حقی ناعادلانه است مشاهده نمود و متاسفانه در برابر این امر تحمیلی چاره و گریزی وجود ندارد.

وی تلاش و برنامه اصلی ایران در مذاکرات ژنو را حفظ حقوق و منافع کشور و کاهش فشارها دانست و وظیفه اصلی را تا زمان رسیدن به شرایط مطلوب و نقطه آرمانی، تلاش برای دستیابی به حق بیشتری در عرصه جهانی و لاجرم کاهش امکان تجاوز دشمنان دانست که در شرع مقدس نیز تاکید شده است.

پورمحمدی در ادامه افزود: آنچه در این روزها و در قالب گفت وگوهای ژنو صورت گرفته بهترین اقدامی است که می توانسته انجام شود و بهترین دستاوردی است که می توانستیم به دست آوریم و معتقدم هیچ امکان بیشتری برای دسترسی در این موقعیت برای ما وجود نداشت.

وزیر دادگستری با اشاره به انتقادها از توافق ژنو گفت: مدعیان یا اطلاعات کافی ندارند و یا مغرض بوده و یا به خاطر رقابتها، حسادتها و عدم تحمل ها زبان به انتقاد و اعتراض می گشایند. آنچه اتفاق افتاد در شرایط فعلی بهترین و نه خوب بلکه در شرایط فعلی عالی است.

مصطفی پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه در مسایل هسته ایی در بعد سیاسی فنی و امنیتی آشنایی دارد، توافق به دست آمده در مذاکرات ژنو را در شرایط فعلی بسیار خوب توصیف کرد.

وی به میدان آمدن نظام اسلامی و قرار دادن قدرتهای بزرگ را در شرایطی که کشور مجال قدرت نمایی و حضور پیدا کند را کاری ارزشمند و قابل توجه برشمرد که مدیون تلاش مجموعه عظیم ملت و مقامت امام و رهبری، ایثارگران، شهادتها و پایداری جوانان و سیاستمداران و مدیران جامعه برشمرد.

وزیر دادگستری دلیل همراهی و گفتگوی قدرتهای بزرگ با ایران را به دلیل برگ برنده و موقعیت ایران دانست و گفت: چیزی که ما به آنها دادیم برای آنها مهم بود و نه برای ما اما چیزی که ما در مذاکرات ژنو به دست آوریم موضوع مهمی بود که هم برای ما و هم برای آنان اهمیت فراوانی داشت و لازمه حفظ آن استفاده از ادبیات و روشهای مناسب آن است.

پورمحمدی گفت: برای دشمنان ما این موضوع مهم بود که به زعم خود ایران را از دستیابی به سلاح اتمی باز داشتند اما واقعیت این است که آنها از ایران پیشرفته، عزتمند و مقتدر در هراس هستند و نه از ایرانی با سلاح اتمی.

وزیر دادگستری قدرت دنیا غرب را قدرتی برگرفته از بمب و نیروی نظامی دانست که تاریخ مصرف آن در دنیای امروز به سر آمده است.

وی با اشاره به اینکه ما بر اساس شرع مقدس و اخلاق و همچنین حکم رهبری دلیلی برای تهیه و استفاده از سلاح اتمی نداریم گفت: ایران سالهاست که جزو ۵ کشور اول دنیا در سرم سازی و علوم بیولوژیک است و علیرغم توان تولید و به کارگیری سلاح شیمیایی در جنگ تحمیلی، بر اساس امر امام و رهبری معظم هرگز از این موقعیت استفاده نشده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه شکستهای پی در پی اسرائیل و سایه سنگین اسلام و ایران بر سر این رژیم غاصب از ناحیه ایران عزتمند، پیشرفته و مقتدر است و نه ایرانی با سلاح اتمی، مخالفت شدید اسرانیل با توافق ژنو را دلیلی بر موفقیت و پیروزی ایران در این موضوع دانست و گفت: اسرائیل قرار ژنورا بدترین قرار داد تاریخ می داند زیرا برای آنان ایران قدرتمند و با عزت مایه خطر و نابودی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات