نشست مشترک مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مسؤولان رسانه ملی، پیش از ظهر امروز در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش افکارنیوز ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست با قدردانی از همکاری مطلوب رسانه ملی با این وزارتخانه گفت: از آغاز کار دولت در صد روز گذشته تاکنون، شبکه های مختلف صدا و سیما به خوبی برنامه های وزارت بهداشت را پوشش دادند که ثمره آن ارتقای سلامت جامعه و کاهش مشکلات مردم بوده است.


دکترقاضی زاده هاشمی با استقبال از نگاه نقادانه رسانه به مسائل حوزه بهداشت و درمان افزود: گرچه برخی دوستان ما از پخش برخی برنامه های این حوزه در شبکه های صدا و سیما گلایه دارند اما طبعا نگاه رسانه ملی نمی تواند دولتی و یکسویه باشد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات این وزارتخانه به ویژه در بخش غذا و دارو، همکاری رسانه ملی را برای ساماندهی و ایجاد آرامش در این حوزه خواستار شد.

در این نشست همچنین معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از برنامه ها و اقداماتشان ارائه کردند.

اعلام آمادگی برای همکاری با رسانه ملی در تولید، پایش و اجرای برنامه های حوزه سلامت در چارچوب کمیته مشترک همکاری های دو دستگاه، لزوم سطح بندی برنامه های حوزه سلامت طبق نیاز گروه های سنی و لزوم ارزیابی اخبار مربوط به اختراعات و کشفیات حوزه پزشکی از مطالب مطرح در گزارش مسؤولان وزارت بهداشت در این نشست مشترک بود.

لزوم آموزش شیوه صحیح زندگی به مردم در برنامه های پزشکی، تمرکز بر پیشگیری از بیماری ها در این برنامه ها با آموزش تغذیه سالم، ضرورت انعکاس خدمات و دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان، ترویج فرهنگ اهدای عضو درکشور و پیشگیری از افزایش آمار سزارین از دیگر موضوعاتی بود که معاونان وزارت بهداشت در این نشست تبیین کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما نیز در سخنانی، هدف از برگزاری این نشست را تبیین برنامه ها و اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تبادل نظر برای بررسی همکاری رسانه ملی با این وزارتخانه دانست.


عزت الله ضرغامی با اشاره به جایگاه مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کمک بیشتر به پیشبرد اهداف و برنامه های این وزارتخانه اعلام آمادگی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تشکیل کمیته مشترک همکاری های رسانه ملی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به مسئولیت های بسیار سنگین و تعیین کننده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلب رضایتمندی مردم و موفقیت های نظام جمهوری اسلامی از تلاش مسؤولان این وزارتخانه قدردانی کرد.

در این نشست همچنین برخی معاونان سازمان صدا و سیما گزارشی از اقدامات مربوط به برنامه سازی در حوزه بهداشت و سلامت ارائه کردند.

معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: علاوه بر شبکه سلامت، روزانه بیش از۳۰ ساعت برنامه با محتوای بهداشت و سلامت هم در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

علی دارابی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرد در اجرای برنامه های این وزارتخانه به پیوست رسانه ای آن ها به ویژه در حوزه رسانه ملی توجه داشته باشد و از ظرفیت تاثیرگذار آن در این زمینه استفاده کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات