عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با مخالفت با متمم بودجه شهرداری تهران گفت: بخشی از درآمد پیش بینی شده در متمم بودجه از محل تغییر کاربری املاک خواهد بود، گفت: کسب درآمد از چنین روشی منطقی به نظر نمی رسد.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با مخالفت با متمم بودجه شهرداری تهران گفت: بودجه نقدی پیشنهادی از سوی شهرداری در متمم ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده که در کمیسیون تلفیق به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است. باید دلیل این افزایش مشخص شود و معاون مالی و اداری شهردار تهران اعلام کند که چرا به جای دفاع از لایحه خود، از تصمیم کمیسیون تلفیق دفاع می کند.

دوستی با بیان اینکه بخشی از درآمد پیش بینی شده در متمم بودجه از محل تغییر کاربری املاک خواهد بود، گفت: کسب درآمد از چنین روشی منطقی به نظر نمی رسد.

وی در خصوص بودجه غیرنقدی شهرداری تهران نیز خواستار شفافیت شد و گفت: بودجه دارای ۴ شاخصه جامعیت، شفافیت، انعطاف و واقعیت باشد. در حالی که بودجه غیرنقدی فاقد همه این شاخصه هاست.

وی ادامه داد: شهردار تهران چند روز پیش در جمع اعضای شورا اذعان کرد: منابع غیرنقدی جزو بودجه محسوب نمی شود اما اکنون در متمم بودجه غیرنقدی نیز مطالبه شده است.

وی معتقد است که شهرداری باید به پیوست متمم بودجه لیست املاک فروخته و تطاهر شده و یا املاکی که قرار است در قالب بودجه غیرنقدی هزینه شود را ارائه کند و شورای شهر نیز به صورت دوره ای این موضوع را مورد بازبینی قرار دهد.

محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم که در مخالفت با متمم بودجه شهرداری سخن می گفت به سرفصلی از این لایحه اشاره کرد که برای فروش سهم شهرداری از پروژه های مشارکتی برنامه ریزی کرده بود.

وی در این باره توضیح داد: باید مشخص شود که سهم شهرداری از کدام پروژه ها واگذار می شود و میزان پیشرفت این پروژه ها چقدر است و یا اینکه اساسا فروش سهم شهرداری در این مقطع زمانی کار درستی است.

وی با اشاره به مفاد بر زمین مانده طرح تفصیلی شهر تهران همچون تهیه طرح های موضعی و موضوعی، گفت: بودجه مصوب معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در سالجاری ۲۳ میلیارد تومان بوده اما در حالی که میزان تحقق بودجه کل شهرداری از صددرصد فراتر رفته، این معاونت تاکنون تنها یک میلیارد تومان از سهم بودجه خود را جذب کرده است.

سالاری خواستار تعیین تکلیف جزئیات اجرایی طرح تفصیلی شهر تهران در متمم بودجه شهرداری شد و گفت: در این متمم هیچ اشاره ای به این طرح نشده است. در عین حال رضا تقی پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در موافقت با متمم بودجه شهرداری و اصلاحاتی که در کمیسیون تلفیق روی آن اعمال شده است، اظهار کرد: قانون به مدیریت شهری اجازه داده که از منابع غیرنقدی برای تامین بودجه استفاده کنند بنابراین این موضوع جای بحث ندارد. در عین حال می توان درباره جزئیات و نحوه هزینه کرد بودجه غیرنقدی اظهارنظر کرد اما اصل آن را نمی توان زیر سوال برد.

مجتبی شاکری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در موافقت با متمم بودجه ۹۲، گفت: این متمم مبتنی بر برنامه ای ۵ ساله اول شهرداری تدوین شده و قاعدتا به تصمیم کمیسیون تلفیق احترام بگذاریم و به آن رای دهیم اما در عین حال معتقدم که اشکالاتی که سایر اعضا مطرح کردند وارد است و باید در بودجه سال ۹۳ اصلاح شود.

وی به موضوعاتی همچون فروش تراکم از سوی شرکت جهان وابسته به شهرداری تهران اشاره کرد و با بیان اینکه این مسائل در شورای سوم مطرح شد اما به شفافیت لازم نرسید افزود: شورای چهارم باید وقت خود را صرف چکش کاری مباحث درآمد هزینه ای در بودجه سال آینده کند.

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز یکی از مخالفان متمم بودجه بود اما زا آنجا که سوالات او اغلب تکرار اظهارات سایر مخالفان بود فرصت سخن گفتن در اختیار او گذاشته نشد و احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات سرخو تاکید کرد: این سوالات پیش از این در کمیسیون تلفیق که با حضور روسای کمیسیون های ۶ گانه شورا تشکیل شده بود مطرح و به برخی از آنها پاسخ داده شده است اما آن دسته از ابهاماتی که هنوز بی پاسخ مانده قابلیت شفاف شدن در متمم بودجه را ندارد. به نظر می رسد اعضای شورا باید به دنبال شفاف کردن این مسائل در بودجه سال آتی باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات