رئیس سازمان محیط زیست تهران گفت: برای کاهش آلودگی هوا برای بهینه سازی سوخت خودرو اقدامات لازم لحاظ شده است وکار گروهی تحت عنوان کارگروه معاینه فنی تشکیل شده است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد هادی حیدر زاده رئیس سازمان محیط زیست درکمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا گفت: در کمیته ملی مقابله با آلودگی هوا اقدامات مناسبی در خصوص سوخت و نحوه ی بهینه سازی انجام شده است که از جمله این اقدامات می توان به تعیین کارگروه معاینه فنی اشاره کرد.

وی افزود: پی دو روز گذشته شاخص آلودگی هوا در شرایط ناسالم بوده است ودر بعضی ایستگاه ها رقم ۱۵۳ وبعضی از ایستگاه ها شرایط اضطرار را گزارش کرده است که هم اکنون در شرایط اضطرار به سر می بریم.

وی خاطرنشان کرد: طی مکاتبات با مسئولان وزارت بهداشت و استاندار تهران افزایش غلظت آلودگی هوا به ۲۵ میکرون رسیده است که این عدد و رقم نشان دهنده ی شرایط بد برای سلامتی شهروندان است و گروه های حساس باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس سازمان محیط زیست تهران با بیان اینکه از تمام ورزشکاران خواستاریم که به هیچ عنوان در هوای آزاد به فعالیت نپردازند.

حیدرزاده با بیان اینکه از صبح امروز تمام کارخانه های شن سیمان و آسفالت تعطیل شده است، گفت: پی ابلاغیه ای تمام مراکز زیربط موظف به اجرای فعالیت هایی در خصوص کاهش آلودگی هوا هستند به عنوان مثال نیروگاه بعثت به دلیل استفاده از سوخت مازود متوقف شد و نیروگاه موظف به استفاده از سوخت گاز به عنوان جایگزین شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات