ممنوعیت استفاده نیروگاه بعثت از سوخت مازوت از فردا

با تصویب کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران تمامی مدارس استان تهران به استثنای دماوند و فیروزکوه در مهدکودک، پیش دبستانی و ابتدایی فردا چهارشنبه تعطیل شدند.

به گزارش افکارنیوز ، مهندس سید حسین هاشمی - استاندار تهران در حاشیه برگزاری جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران افزود: سایر مقاطع تحصیلی و ادارات استان تهران طبق روال عادی فعالند. در عین حال برگزاری زنگ ورزش در دبیرستان ها ممنوع است.

وی افزود: تنها در روز چهارشنبه طرح زوج و فرد از در منازل از ساعت ۶: ۳۰ تا ۱۶ اجرا می شود و فروش آرم های طرح ترافیک روزانه و هفتگی ممنوع است.

استاندار تهران با اشاره به این که امروز آلودگی شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۸۸ PSI بود افزود: غلظت این آلاینده در برخی مناطق استان مانند بهارستان به مرز ۲۰۰ یعنی حالت «اضطرار» رسید.

وی با تاکید بر این که بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی کشور روند پایداری جوی تا پنجشنبه ادامه دارد تصریح کرد: در صورت ادامه این روند و افزایش غلظت آلاینده ها جلسه کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران مجددا تشکیل شده و برای هفته آینده تصمیم گیری می شود.

استاندار تهران در خصوص انتقاد برخی مسافربرهای شخصی از طرح سراسری زوج و فرد گفت: با توجه به وجود ۸۶۰۰ تاکسی فرسوده در کنار خودروها و موتورسیکلت های فرسوده در پایتخت، وضعیت بحرانی آلودگی هوای تهران ادامه خواهد داشت و باید در برنامه کلان کاهش آلودگی هوا برای آن تدبیری اندیشیده شود.

به گفته وی یکی از بهترن روش ها برای کاهش آلودگی هوای تهران خروج خودروهای فرسوده از جمله مینی بوس های فرسوده است.

استاندار تهران در خصوص بازی فوتبال پرسپولیس و میلان در روز پنجشنبه نیز گفت: پیشنهادی در این خصوص به ما ارایه نشده و ما هم تصمیمی برای آن نگرفته ایم.

ممنوعیت استفاده نیروگاه بعثت از سوخت مازوت از فردا

دکتر محمد هادی حیدرزاده، مدیرکل محیط زیست استان تهران و سخنگوی کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای پایتخت نیز در این خصوص به ایسنا گفت: با پیگیری های اداره کل محیط زیست استان تهران و هماهنگی وزارت نفت، قوه قضائیه و شرکت ملی گاز مقرر شد نیروگاه بعثت از روز چهارشنبه تنها از سوخت گاز استفاده کرده و استفاده از سوخت مازوت توسط آن ممنوع شد.

وی تصریح کرد: در عین حال فعالیت واحدهای سیمان و کارخانجات آسفالت و معادن تولید شن و ماسه از صبح امروز تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به این که هرگونه فعالیت ورزشی در مدارس ممنوع است افزود: در جلسه امروز همچنین مصوب شد پایگاه های اورژانس و هلال احمر در مکان های از پیش تعیین شده در روز چهارشنبه مستقر شوند. از سوی دیگر برخورد پلیس نیز از روز چهارشنبه با خودروهای دودزا و آلاینده تشدید می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات