با حکم رئیس سازمان حج و زیارت، رئیس، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی عمره سعادت منصوب شدند.

به گزارش افکارنیوز ، با حکم سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت، ناصر خدرنژاد، معاون حج و زیارت سازمان حج و زیارت، با حفظ سمت به ریاست هیئت مدیره موسسه فرهنگی عمره سعادت منصوب شد.

همچنین بر اساس این حکم، علیرضا رشیدی به عنوان نایب رئیس موسسه فرهنگی عمره سعادت، نصرالله فرهمند، به عنوان مدیرعامل و حمید محمدی، حجةالاسلام محمد زاهدی به عنوان عضو هیئت مدیره منصوب شدند.

طبق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر این که عملیات عمره باید به صورت متمرکز توسط سازمان حج و زیارت و یا از طریق ایجاد شرکت های وابسته به سازمان حج و زیارت تصدی شود بعد از پیگیری های بعثه مقام معظم رهبری و ریاست سازمان حج و زیارت، مصوبات شورای عالی حج به منظور تأسیس مؤسسه سعادت ابلاغ و با اخذ استعلام های لازم از شورای محترم نگهبان و دیوان عدالت اداری نهایتاً مجوزهای قانونی برای تأسیس مؤسسه نیز صادر شد.

بنابر این گزارش جمع بندی عملیات عمره سال ۱۳۸۳ و مقایسه آن با سال های گذشته نیز بیانگر این واقعیت است که موفقیت های به دست آمده بعد از تأسیس مؤسسه عمره سعادت مرهون حرکت صحیح در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بوده است.

در سال ۷۹ انجام عملیات عمره به شرکت های دولتی نظیر میقات شجره واگذار شد که بعد از مشکلات مالی فراوان این شرکت ها برای مردم، امور عمره از سال ۸۰ به شرکت ارس وابسته به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی واگذار شد که در سال ۸۳ بنا بر تصمیم سازمان و برای بهبود ساختار اجرایی، امور اجرائی عمره به مؤسسه عمره سعادت واگذار شد به گونه ای که اجرای عمره از اواخر همین سال تا کنون توسط سازمان انجام گرفته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات