بر اساس تفاهمنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تحت پوشش قرار دادن داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از محل یارانه دارویی، ۷۵ درصد قیمت ۱۷۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش افکارنیوز ، سازمان غذا و دارو پس از گذشت ۱۰۰ روز از عمر دولت یازدهم، توانست با اتخاذ راهکارها و برنامه هایی، بازار دارویی کشور که در یک سال گذشته دچار بحران و چالش شده بود را، به وضعیت عادی برگرداند.

تامین دارو و ایجاد آرامش در بازار دارویی


تلاش برای حذف بازرسی کالا در مبدا و افزایش مدت اعتبار ترخیص با حداقل اسناد و همچنین درخواست عدم نیاز به تائید اسناد حمل توسط اتاق بازرگانی کشور ذینفع برای شرکتهای دارویی از بانک مرکزی ج. ا. ایران.

الزام شرکتهای واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی به اخذ مجوز ورود از اداره کل دارو، قبل از هر گونه سفارش به منظور مدیریت واردات دارو.

به منظور پایش قیمت داروهای وارداتی فوریتی درخواست قیمت ­گذاری داروهای فوریتی در کمیسیون قانونی قیمت­گذاری دارو.

تلاش برای جبران افزایش قیمت دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج که در این راستا اجرای تفاهمنامه با وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و سازمانهای بیمه گر به منظور تحت پوشش قراردادن داروهای بیماران خاص و صعب­العلاج از محل یارانه دارویی که از این طریق بیش از ۱۷۰ قلم از این داروها که تامین هزینه آن­ها برای بیماران مذکور بسیار مشکل بود به طور میانگین حدود ۷۵ درصد قیمت آنها تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

ارتقای کیفیت، ایمنی و امنیت فرآورده های غذایی


توسعه تفاهم های فرابخشی غذا و اقداماتی از قبیل تفاهم­نامه در زمینه انجام استانداردها با موسسه استاندارد، صورتجلسات مرتبط با سازمان دامپزشکی کشور، ایجاد زمینه های تفاهم با انجمن صنایع فرآورده های لبنی، تفاهمنامه با گمرکات و سازمان استاندارد، تفاهمنامه با بازرگانی دولتی ایران، تفاهم­نامه با سازمان استاندارد به منظور هماهنگی و کاهش موازی کاری در زمینه نظارت بر فرآورده­های آرایشی بهداشتی و مواد خوراکی آشامیدنی با حضور نمایندگان سازمان استاندارد.

تهیه و ابلاغ دستورالعمل کمیته مشاورین استانی و بازنگری و اصلاح چندین دستورالعمل که از جمله آن می­توان به اصلاح دستورالعمل سردخانه­های مواد غذائی، دستورالعمل شناسه نظارت بر مشاغل خانگی و اصلاح ضوابط مواد غذایی و ضوابط ورود مواد اولیه و فرآیند شده محصولات غذایی و آشامیدنی نام برد.

نمونه برداریهای مشترک با سازمان دامپزشکی کشور و ابلاغ دستورالعمل جدید در مورد فرآورده­های گوشتی

حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی


اقدام به صدور مجوز واردات با قیمت پایه پایین تر به واردکنندگان به منظور کاهش قیمت استنت های قلبی برای بیماران که در نتیجه شاهد کاهش ۵۰ درصدی قیمت این محصول در بازار هستیم.

ساماندهی امر توزیع و ابلاغ رسمی سود قانونی برای فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی به مراکز مجاز عرضه

تسهیل و تسریع در صدور پروانه­های تولید به منظور ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ضمن رعایت ضوابط و مقررات و کاهش زمان صدور به ۳ روز. همچنین به منظور حمایت از تولیدات داخلی، در صورت رفع نیاز کشور، از صدور مجوز واردات محصول مشابه خودداری می شود.

در راستای در دسترس بودن تجهیزات پزشکی، طرح ثبت تجهیزات پزشکی به منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای واردات و ترخیص با تعبیه نیازهای زیرساختی و نرم افزاری آن در حال انجام است.

بیمه داروهای درمان ناباروری


پوشش بیمه ای داروهای نازایی، یکی از دغدغه های زوجین جوان نابارور در این سالها بوده است که سرانجام، وزارت بهداشت به این آرزوی زوجین نابارور توجه کرد و ۱۰ قلم داروی درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه ها قرار داد.

دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش قیمت ۵۰ درصدی ۱۰ قلم داروی درمان نازایی خبر داد و گفت: براساس تفاهمنامه ای که در اواخر شهریور ماه امسال با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد هزینه های داروهای بیماران صعب العلاج را که به جهت تغییر نرخ ارز افزایش پیدا کرده بودند، کاهش دهیم.

وی افزود: در فهرست سومی که امروز بر اساس آن تفاهم نامه ها به سازمانهای بیمه گر اعلام کردیم، ۱۰ قلم داروی گرانقیمت برای درمان نازایی که قبلا تحت پوشش بیمه نبوده اند، لحاظ شده است که این تصمیم در راستای سیاست های کلی نظام و سیاستهای جدید جمعیتی اتخاذ شد.

دیناروند گفت: با توجه به این تصمیم، داروهایی که برای درمان نازایی مورد استفاده قرار می گیرند حدود ۵۰ درصد کاهش قیمت خواهند داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: از هفته آینده فهرست ۱۰ قلم داروی درمان نازایی در پرتال سازمانهای بیمه گر قرار خواهد گرفت و بیمارانی که نسخه دارند این داروها را با ۵۰ درصد کاهش قیمت دریافت خواهند کرد
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات