معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در واکنش به مباحث مطرح شده پیرامون رواج فرهنگ غربی در مهدهای کودک اظهار کرد: اولویت بیش از ۹۵ درصد از مهدهای کودک در سراسر کشور آموزش دینی و قرآنی است و این عناوین جزو دروس اصلی این مراکز است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد نفریه با بیان اینکه هر جایی که گروهی کودک دور هم جمع شوند مهد کودک تلقی نمی شود، گفت: سال گذشته ۳۰۰ مهدکودک در تهران به دلیل نداشتن مجوز و به عناوین مختلف همچون استعدادیابی، آموزش نقاشی، خانه های اسباب بازی و پرورش خلاقیت «پلمپ» شدند.

وی ادامه داد: در این مراکز استانداردهای لازم رعایت نشده بود و مجوزی نیز از طرف سازمان بهزیستی دریافت نکرده بودند، چرا که مهدهای کودک برای فعالیت باید توسط سازمان بهزیستی و سازمان استاندارد مورد تایید قرار گیرند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار مهدکودک در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰۰ مهد در روستاها فعالیت می کنند، اظهار کرد: در این مراکز سازمان تبلیغات اسلامی ۱۵ هزار مربی مهدکودک فعال در سازمان بهزیستی را آموزش داده تا برای انتقال این آموزش ها به کودکان اقدام کنند.

وی افزود: در مجموع ۵۰ هزار مربی مهدکودک در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد تقریبا یک سوم آنها که معادل ۱۵ هزار نفر می شوند آموزش های لازم را از طریق سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده اند.

نفریه در ادامه به توزیع بسته های آموزشی با رویکرد مذهبی در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: بسته اول سه کتاب است که به صورت رایگان در اختیار همه کودکان قرار می گیرد و بسته دوم نیز شامل ۱۰ کتاب می شود که مهدها ملزم به تهیه آن برای مربیان هستند تا مسائل دینی و توحیدی در این مراکز آموزش داده شود.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، این سازمان در سال جاری به دلیل توسعه مفاهیم دینی در مهدها و آموزش مربیان ستاد اقامه نماز مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان دستگاه برتر در این زمینه شناخته شده است.

نفریه با تاکید بر اینکه از سال گذشته ایجاد آدینه مهدها در کنار برپایی ستادهای اقامه نماز جمعه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این اتفاق به دلیل این است که پدران و مادران بتوانند در زمان اقامه نماز کودکان خود را با خیال راحت در اختیار آدینه مهدها قرار دهند و باید بدانیم که تعداد این مراکز در سال جاری ۱۲۰ درصد رشد داشته و از ۱۴۰ مرکز به ۲۸۰ مرکز افزایش یافته است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات