یک کارشناس مواد مخدر گفت: با اطلاع رسانی رسانه ها و تبیین آثار مخرب مصرف کراک میان معتادان این ماده مخدر از چرخه مصرف معتادان خارج شده و متاسفانه هروئین جای آن را گرفته است.

به گزارش افکارنیوز ، مهندس حسین دژاکام از کاهش شدید مصرف کراک در میان معتادان کشور خبر داد و گفت: متاسفانه با خداحافظی کراک بازار هروئین داغ تر شده و معتادان به سمت تزریق هروئین رو آورده اند که این به تنهایی مشکلاتی به همراه دارد.

بنیانگذار جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ افزود: قطعا مصرف هروئین با تزریق مشکلات و آسیبهایی اعم از افزایش ایدز، هپاتیت و سایر بیماریها و آلودگیها را به همراه دارد. دستگاههای مسئول باید مکانهایی را برای تزریق و مصرف معتادان ایجاد کرده و سرنگهای رایگان در اختیار آنها بگذارند.

بنیانگذار جمعیت احیای انسانی کنگرة ۶۰ همچنین از روند رو به کاهش مصرف شیشه در کشور خبر داد و گفت: هر چند کراک و شیشه قیمت ارزانی نسبت به هروئین دارند ولی در حال حاضر هروئین گرمی ۲۳ هزار تومانی جایگزین کراک ۱۲ هزار تومانی شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا مخدرهای کروکدیل و نخ وارد تهران شده است گفت: من هم این اسامی را شنیده ام ولی هنوز وارد تهران نشده و یا من ندیده ام.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات