دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: هنگام طلوع آفتاب افراد هوشیار و بیدار باشند چرا که فضولات بدن در این زمان به معده سرازیر می شود و اگر افراد خواب باشند، در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرند.

به گزارش افکارنیوز، منیر السادات روح اللهی با بیان اینکه بروز فشار خون با بد خوابی ها ارتباط دارد، اظهار داشت: امروزه در طب جدید علت واقعی بیماری فشار خون مشخص نیست و حدود ۸۰ درصد از کسانی که دچار بیماری فشار خون هستند نمی دانند چرا بیمار شده اند.

خواب روز برای سردمزاجان مضر است


وی با بیان اینکه از دیدگاه طب سنتی افرادی که بیماری فشارخون دارند، اختلال سیستم ریتم بیولوژیک بدن دارد یعنی دیر می خوابد و ممکن است دیر از خواب بیدار می شود یا نزدیک غروب می خوابد، بیان کرد: بروز بسیاری از بیماری ها با خواب روز ارتباط دارد و در کتب طب سنتی آمده که افراد سرد مزاج در طول روز نباید بخوابند، خواب روز برای این افراد حکم مرگ را دارد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: تنها خواب مجاز در طول روز خواب قیلوله است که قیلوله به خواب قبل از اذان ظهر گفته می شود و بسیاری از افراد از سر کار می آیند ساعت ۵ تا ۷ می خوابند که این خواب، به خواب مرگ یا هلاکت نامگذاری شده و برای سلامتی بسیار مضر است.

خواب روز افراد را در معرض بیماری های قلبی قرار می دهد


روح اللهی با بیان اینکه افراد شب زود بخوابند و با طلوع خورشید بیدار باشند، اضافه کرد: هنگام طلوع آفتاب افراد هوشیار و بیدار باشند چرا که فضولات بدن در این زمان به معده سرازیر می شود و اگر افراد خواب باشند، در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرند.

وی گفت: امروزه بیشتر افراد تا پاسی از شب بیدارند و صبح هم دیر از خواب بیدار می شوند، در گذشته افراد صبح زود مشغول به کار می شدند و فعالیت بدنی مناسب داشتند و عمرشان نیز طولانی تر بود و این فضولاتی را که صبح زود به معده سرازیر می شد با ورزش و کار تحلیل می رفته ولی هم اکنون عملاً زمانی که موقع ریزش فضولات به معده است، بیشتر افراد خوابند.

دستیار تخصصی طب سنتی افزود: زمانی که ریزش فضولات معده در خواب صورت گیرد، به اعضاء رئیسه بدن مانند کبد، مغز، قلب، رحم و تخمدان ها میریزد که موجب بروز بیماری در این اعضاء می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات