بر اثر آتش سوزی یک واحد مسکونی در روستایی از توابع شرق مازندران یک زوج ۱۲۰ ساله نجات یافتند و پسر خانواده مصدوم شد.

به گزارش افکارنیوز، اوایل هفته جاری، در بامدادی سرد و پاییزی، خانه ای در روستای «وِزوار» از توابع بخش مرکزی شهرستان گلوگاه براثر اتفاقی که در دست بررسی است، طعمه آتش شد، خانه ای که در آن ساعت یک زوج ۱۲۰ ساله در خواب بودند.

در این حادثه، پیرمرد و پیرزن هیچ صدمه ای ندیدند و به سلامت نجات یافتند اما تنها مصدوم حادثه کسی است که به او خبر دادند، پدر و مادرت در شعله های آتش دارند می سوزند.

برای بررسی جزئیات صبح امروز، سری به منزل ایشان زدیم تا ببینیم، اصل ماجرا چه بود.

علیرضا ریاحی فر اهل روستای وزوار است، منزلی هم در بهشهر دارد، اما همه زندگی اش در همان روستا است، او دور دوم و سوم شوراهای اسلامی در این روستا عضو شورا بود.

سال ها است که پدر و مادر پیرش در کنار او زندگی می کنند، چه آن زمان که در تهران زندگی می کرد، چه زمانی که به بهشهر آمد و چه اکنون که بیش تر وقت ها را در زادگاهش «وزوار» می گذراند.

ریاحی فر، اوایل هفته جاری برای شب نشینی به منزل یکی از دوستانش رفت.

همسرش نرگس ریاحی هم بعد از رسیدگی به کارهای خانه و خوابیدن پدر شوهر و مادرشوهرش، به منزل برادرش رفت چون برادرزاده اش تنها بود.

شب از نیمه گذشته بود که آقای ریاحی فر به منزل برادرخانمش رفت و قرار شد شب را با همسرش، همان جا بمانند.

اما دلش طاقت نیاورد، به منزل بازگشت، به پدر و مادرش سر زد و دوباره به خانه برادر خانمش رفت.

علیرضا ریاحی فر می گوید؛ حوالی ساعت دو بامداد، دو خانم خبر آوردند که منزل شما آتش گرفته، به سرعت خود را به حیاط خانه رساندم و دیدم آتش از هر طرف شعله ور است.

پدر و مادر پیری دارم که بالای ۱۲۰ سال هستند، دستپاچه شده بودم، از پدر و مادرم پرس وجو کردم، گفتند داخل خانه هستند و دارند می سوزند.

با شنیدن این حرف، کنترلم را از دست دادم و از میان شعله های آتش عبور کردم تا پدر و مادرم را نجات بدهم ولی زمین خوردم، بلافاصله یکی از اهالی روستا آمد و مرا به بیرون پرت کرد.

مثل این که لحظاتی قبل از آمدنم، چند نفر از جوانان روستا، پدر و مادرم را نجات دادند، می گفتند: پدرم را به راحتی پیدا کردند اما مادرم گوشه ای از اتاق پنهان شده بود که از بین دود و آتش مشخص نبود و بالاخره او را هم به سلامت نجات دادند.

ریاحی فر در ادامه گفت: آتش توسط اهالی محل، خاموش شد و آتش نشانی دیر رسید.

وی افزود: در همان ساعت، دهیار با بخشدار مرکزی تماس گرفت، بخشدار نهایت همکاری را با ما داشتند، مرتب در تماس بود و پیگیری هایش برای ما قوت قلب بود، از ایشان تشکر می کنم.

عضو سابق شورای اسلامی روستای وزوار درباره علت آتش سوزی، به فارس پاسخ داد: این حادثه به حالت مشکوک است، آتش از جایی شروع شد که امکان آتش سوزی نبود، یکی دو ساعت قبل از آن از خانه سرکشی کردم، هیچ مشکلی نداشت، آتش از بالکن طبقه دوم شروع شد.

وی افزود: احتمال این که عمدی در کار بوده زیاد هست، بنده به کسی مظنون نیستم اما پاسگاه محل در حال بررسی و پیگیری است.

علیرضا ریاحی فر از ناحیه دست به ویژه دست چپ، پاها و صورت دچار سوختگی شد، به پدر و مادرش (عبدالله ریاحی فر و زینب ریاحی) هیچ آسیبی نرسید و آن ها اکنون در روستای وزوار و منزل دخترشان هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات