معصومه آباد به عنوان یک آبادانی عضو شورای شهر تهران نسبت به شرایط بد شهرهای جنوبی از نظر امکانات و آلودگی هوا به وزیر مسکن اعتراض کرد.

به گزارش افکارنیوز، جلسه امروز شورای شهر تهران به طور کامل تبدیل به یک همنشینی بین دولت و شورا و شهرداری شد و برای ساعاتی که وزیر مسکن به عنوان میهمان صحبت می کرد تمام مهمانان صحن گوش شده بودند تا صحبت های وی را بشنوند. این در حالی است که معمولا جلسات شورا در زمان ارائه گزارش مهمانان معمولا شلوغ است و اعضای شورا و مهمانان جلسه در حال صحبت با یکدیگر هستند اما از این مسائل امروز در شورا خبری نبود.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران که به گفته تعدادی از اعضا، مذاکرات صحن شورا را به صورت مستقیم در دفتر کار خود گوش می دهد تقریبا در اواخر صحبت های وزیر مسکن بدون دعوت و اطلاع قبلی به صحن شورا آمد تا در مورد بسیاری از مسائل مطرح شده در مورد شهر تهران از جمله تراکم فروشی مستقیما پاسخگو باشد.

قالیباف در بخش هایی از صحبت های خود از اینکه صحبت هایی مطرح شود که مخاطب آن امکان پاسخگویی مستقیم را نداشته باشد گلایه کرد و گفت: در مورد موضوع تراکم فروشی در شورای سوم بارها و بارها صحبت شده و آقای چمران، آقای مسجدجامعی و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر که در دوره های قبلی حاضر بودند، در جریان این مسائل هستند.

موضوع اختلاف نظر بر سر نوبت دهی در صحن شورا برای مخالف یا مخالف صحبت کردن در جلسه امروز نیز وجود داشت و محسن سرخو ضمن اعتراض به وضعیت نوبت دهی گفت: اگر قرار باشد ما فقط صحبت ها را استماع کنیم و صحبتی صورت نگیرد می توانیم در اتاق هایمان بمانیم و از طریق مانیتورها مباحث جلسه را گوش بدهیم. همچنین علیرضا دبیر در حین صحبت های وزیر مسکن خطاب به هادی ساعی عضو هیئت رئیسه چندین بار کلمه عدالت را تکرار می کرد و منظور او این بود که من اولین نفر برای صحبت هستم و نوبت او را رعایت کنند که البته به نظر او باز هم عدالت رعایت نشد و چندمین نفر از بین اعضا فرصت صحبت پیدا کرد.

در جلسه امروز تعدادی از اعضای شورای شهر های اصفهان، کرمان و بیرجند مهمان جلسه بودند که احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران ضمن خوشامدگوی به آنها چندین بار فرصت پذیرایی و مهمان نوازی از آنها را مطرح کرد که کاشانی خطاب به وی گفت: مهمان ویژه هستند و به خانه شما می آیند و مسجدجامعی با لبخند پاسخ داد: حتما، حتما.

همچنین مسجدجامعی در پایان جلسه اعلام کرد که اعضای شورای شهر تهران فردا به دعوت فرماندار تهران به شهرری خواهند رفت و مهمان فرمانداری ری خواهند بود.

معصومه آباد - عضو دیگر شورای شهر تهران در جریان صحبت های وزیر مسکن ضمن اعتراض به وضعیت کلان شهرها گفت: متاسفانه در ابتدا یک شهر وجود داشته و بعد حاشیه هایش آنقدر بزرگ شده که حالا حاشیه ها بر متن شهر اثر می گذارند، مثلا آبادان در ابتدا فضای حاشیه ای و حومه ای زیادی داشت و مثلا تهران حومه آبادان اما حالا همه چیز فرق کرده است.

این اظهارات آباد با خنده و واکنش اعضا روبرو شد اما آباد در ادامه گفت: بسیاری از مردم اهواز به دلیل آلودگی هوا و شرایط سخت زندگی مجبور به مهاجرت شده اند و این شرایط را ما در مورد بسیاری از شهرهای دیگر جنوبی شاهد هستیم و آنها مجبور هستند به فضاهای خوش آب و هواتر مهاجرت کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات