رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از ایجاد خانه های داوطلب امید ایرانیان در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، فرحناز رافع در نشستی خبری با اشاره به روز جهانی داوطلب در ۱۸ آذرماه گفت: این مراسم در روز ۲۴ آذرماه و معرفی برترین کاروانهای سلامت، شرکت ها موسسات برتر در امر کمک رسانی، خیرین داوطلب نمونه و بهترین داوطلبان برگزار می شود.

وی با اشاره به رتبه بندی داوطلبان از عادی، فعال، ارشد تا ویژه افزود: در این مراسم یکی از داوطلبان هلال احمر به عنوان داوطلب ویژه مدال گرفته و به عنوان سفیر صلح معرفی می شود. البته تعداد جوایز برای برترین ها ۷ جایزه است که به ۲۵ داوطلب اهدا می شود که برخی از جوایز گروهی است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با ارائه گزارش ۱۰۰ روزه کاری در دولت جدید گفت: در این ۱۰۰ روز بیش از ۷۳۰ کاروان سلاکت به مناطق محروم اعزام شده و توانستند ۵۸۷ هزار شهروند را ویزیت کنند که بسیاری از این ویزیت ها در ۲۲۱۵ چادر سلامت انجام شده است.

همچنین داوطلبان هلال احمر در این ۱۰۰ روز بیش از ۵۸ هزار واحد خون اهدا کرده که بیشترین اهدا کنندگان را زنان داوطلب تشکیل می دهند.

رافع در ادامه این نشست در پاسخ به این پرسش که مجلس به تازگی طرحی را برای حذف حق ماموریت به داوطلبان نهادها ارائه کرده است گفت: این طرح از سوی ما به مجلس ارائه شد. هم اکنون داوطلبانی که برای کمک به حوادث اعزام می شوند برای آنها مرخصی لحاظ می شود که طرحی ارائه کردیم که این مرخصی تبدیل به ماموریت بدون حقوق شود که البته در مراحل تصویب نهایی قرار دارد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از جایزه ویژه صلیب سرخ به سازمان داوطلبان هلال احمر به دلیل اجرای طرح نیابت خبر داد و گفت: در این طرح داوطلبان هلال احمر سالمندان و خانواده شهدا را تحت حمایت خود قرارداده و برخی کارهای آنها را داوطلبانه انجام می دهند. همچنین قرار شده است هلال احمر ایران به عنوان خواهر خوانده یکی از صلیب سرخ های ملی منصوب شده و این طرح را در آن کشور اجرا کند.

رافع در مورد آخرین وضعیت بودجه این سازمان گفت: بودجه سازمان بسیار کم است و ما بیشتر از طریق خیرین کسب درآمد می کنیم که در سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان بودجه داشتیم و خیرین ۱۹۵ میلیارد کمک کردند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات