شهردار تهران گفت: باید قانون را ملاک کار قرار دهیم که بر اساس آن ۱۲۰ درصد تهران تراکم پایه دارد و نباید این طور گمان شود که کسانی که در کمیسیون ماده ۵ هستند خائن به شهر هستند.

به گزارش افکارنیوز، محمدباقر قالیباف در جلسه روز سه شنبه شورا با اشاره به برخی انتقادات در خصوص فروش تراکم در پایتخت گفت: باید در بیان برخی نکات دقت بیشتری شود تا حقی از کسی ضایع نشود به خصوص افرادی که در جلسه نیز حاضر نیستند. ما باید در شهر بر اساس قانون رفتار کنیم نه آنچه که سلیقه و پسندمان است. در قانون ۱۲۰ درصد تراکم پایه که تراکم مجاز برای شهر تهران است پیش بینی شده ولی وقتی گفته می شود شهرداری تراکم فروخته ایجاد بار منفی می کند. البته در دوره های گذشته که به بیش از یک دهه قبل بر می گردد این معنا وجود داشته اگر پول بیشتری بدهیم تعداد طبقات بیشتری می گیریم اما این در حال حاضر با ابلاغ طرح تفصیلی جامع این امکان وجود ندارد.

شهردار تهران ادامه داد: شاید برخی اختلاف نظرها در باره اینکه نباید در عرض یک کوچه ۸ متری اجازه ساخت یک ساختمان ۷ طبقه داده شود وجود دارد اما مبنا را قانون گذاشته ایم نه سلیقه. ما نمی گویم در طرح جامع اشکال وجود ندارد و در جلساتی که در خصوص طرح تفصیلی برگزار می شد ما خود از منتقدان بودیم اما پس از تصویب آن برای پیاده سازی آن دفاع می کنیم و اشکالات را برطرف خواهیم کرد.

قالیباف با بیان این اینکه هنوز یکسال از اجرای طرح تفصیلی نگذشته است چطور می توان گفت درست است یا غلط گفت: تقریباً هزار مورد از این طرح در کمیسیون ماده ۵ اصلاح شده است. برخی دوستان طوری می گویند انگار کسانی که در کمیسیون ماده ۵ هستند خائن به شهر هستند در حالیکه اینچنین نیست آنها دلسوز شهر و بر اساس قوانین رفتار می کنند. ۹۹ درصد مصوبات کمیسیون ماده ۵ را رئیس سابق شورای شهر امضا کرده و در جلسات جدید کمیسیون نیز رئیس شورا دعوت شده است.

وی خواستار رسیدگی به حریم پایتخت شد و گفت: شهرهای کوچک حریم دارند اما حریم شهر تهران مشخص نیست. در دوره های گذشته برخی با اعمال نفوذ خواستار تبدیل مناطق اطراف تهران به شهری جداگانه شدند که بعداً تلاش کردند دوباره این شهرها به هر قیمتی به تهران باز گردد تا سود خود را ببرند.

وی تاکید کرد: ارتباط خوب و منطقی بین دولت و مدیریت شهری برقرار است و اختلاف نظر و دیدگاه نداریم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات