رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور از آغاز پروژه تولید نوع خوراکی داروی درمان ایدز در کشور خبر داد و گفت: متأسفانه در حال حاضر مصرف مواد محرک را در مهمانی ها و گروه های جنسی می بینیم که بسیار زیاد شده است.

به گزارش افکارنیوز، مینو محرز در مورد آخرین وضعیت داروی درمان ایدز، گفت: داروهای درمان ایدز یا ضد ویروسی بوده یا اقلامی است که تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند و داروی آیمود از دسته داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در دنیاست.

وی ادامه داد: این دارو بدون عارضه است و ایمنی بدن را بالا می برد. هم اکنون آیمود در کشور برای اغلب بیماران مبتلا به ایدز استفاده شده و اثربخشی آن تأیید شده است.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور گفت: داروی آیمود از زمانی که در کشور تولید شده تا این لحظه بر روی بیش از ۴ هزار بیمار مبتلا به ایدز آزمایش و پس از مصرف این دارو مشخص شد که ایمنی بدن بیماران بالا رفته و انرژی زیادی پیدا کرده اند.

محرز تصریح کرد: مرکز تحقیقات ایدز به دنبال تولید نوع خوراکی آیمود نیز هست که به زودی عملیات تولید آن آغاز می شود و اگر همان اثربخشی نوع تزریقی را داشته باشد، ایده آل خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز کشور در مورد مصرف مواد محرک در کشور و افزایش موج سوم ایدز، گفت: مصرف مواد محرک یک فاجعه شده و کنترل آن بسیار سخت است، چرا که آموزش های لازم در مورد این مواد داده نمی شود و جوانان در حالی آن را مصرف می کنند و از آن انرژی می گیرند که نمی دانند چقدر خطرناک است.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر مصرف مواد محرک را در مهمانی ها که روابط جنسی هم دارند می بینیم که بسیار زیاد شده است، به همین منظور تحقیقات را بر روی این افراد آغاز کرده ایم تا بررسی کنیم میزان ایدز در افرادی که فقط شیشه مصرف می کنند به چه میزان است. چرا که این افراد از شیشه به عنوان ماده ای برای کسب انرژی استفاده می کنند و این خطر بزرگی برای جامعه محسوب می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات