اعدامی زنده شده پس از بهبودی از بیمارستان مرخص و به زندان منتقل شد تا تکلیفش روشن شود. او اکنون شرایط خوبی دارد اما اطرافیانش تمایلی به اطلاع رسانی درباره جزئیات پرونده و وضعیت او ندارند.

به گزارش افکارنیوز ، این مرد که «علیرضا. م» نام دارد به جرم قاچاق ۹۷۰ گرم شیشه به مرگ محکوم شده و دو بار از کمیسیون عفو و بخشودگی درخواست بخشش کرده بود اما به دلیل سابقه دار بودن متهم، این کمیسیون با درخواستش موافقت نکرده و او را مستحق مرگ دانسته بود تا اینکه اواسط مهرماه بعد از اجرای حکم اعدام علیرضا در زندان بجنورد، وی به سردخانه منتقل شد اما ساعاتی بعد کارگر سردخانه فهمید او نفس می کشد.

خانواده محکوم ۳۷ ساله که شب قبل از اعدام با او دیدار و خداحافظی کرده بودند وقتی برای تحویل گرفتن جنازه به سردخانه رفتند، متوجه شدند علیرضا به بخش مراقبت های ویژه منتقل شده و هنوز زنده است. دو هفته بعد از اینکه مرد اعدامی به بیمارستان منتقل شد از کما بیرون آمد و امید به بهبود وی بیشتر شد، هر چند برخی پزشکان تصور می کردند نرسیدن اکسیژن به مغز این مرد مشکلات و آسیب های شدیدی را برای او به وجود بیاورد اما مرد اعدامی بعد از به هوش آمدن توانست همه اندام هایش را حرکت بدهد.

او کاملا سالم بود. پزشکان بعد از معاینه وی اعلام کردند علیرضا به خاطر شوک ناشی از اعدام و فشاری که بر تارهای صوتی اش وارد شده هنوز قدرت صحبت کردن ندارد اما هیچ آسیبی به مغز یا اندام های دیگر بدنش وارد نشده است.

مدتی بعد از به هوش آمدن این مرد خانواده اش به ملاقات وی رفتند. علیرضا در این دیدار بعد از در آغوش گرفتن فرزندانش مرتب می گفت: «خدایا شکرت. خیلی سخت بود. »

برادر علیرضا روز گذشته درباره آخرین وضعیت برادرش گفت: حال علیرضا کاملا خوب است و وقتی پزشکان اعلام کردند او مرخص است مسئولان دادسرا او را به زندان بازگرداندند.

وی گفت: درخواست عفو توسط وکیل و خودعلیرضا و فرزندانش به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شده و امیدواریم مطابق آنچه رئیس قوه قضائیه گفته بود حکم اعدام برادرم لغو شده و به او در مجازاتش تخفیف بدهند. ما در حال حاضر مثل خانواده سایر زندانیان می توانیم به دیدار علیرضا برویم و هر هفته نیز همدیگر را می بینیم. دادگستری و دادستانی بجنورد خیلی همکاری کرده و شرایط خوبی را در زندان برای برادرم به وجود آورده اند. چکاپ کامل از او به عمل می آید و مرتب توسط پزشکان ویزیت می شود.

برادر اعدامی زنده شده ادامه داد: صدای علیرضا خوب شده و در حال حاضر همه چیز کاملا عادی است. وضع روحی اش خوب است و هر وقت که به دیدارش می رویم بچه هایش را در آغوشش می گیرد و آنها را می بوسد. علیرضا به شدت تغییر کرده و مثل سابق نیست. او خیلی آرام و به زندگی امیدوار شده است و فکر می کنم اگر از زندان آزاد شود دیگر سمت خلافکاری نخواهد رفت و حتی اسم شیشه را هم به زبان نمی آورد. این اتفاق تاثیر زیادی روی او گذاشته است؛ البته علیرضا کمی لاغر شده بود که در زندان خیلی خوب از او مراقبت شده و در حال حاضر وزنش برگشته است. ما منتظر اظهارنظر قوه قضائیه در مورد درخواست بخشش برادرم هستیم. اگر او را ببخشند در واقع وضعیت زندگی پنج نفر را تغییر داده اند و سه فرزند و همسر علیرضا نیز از سختی و فشار روحی شدیدی که درگیرش بودند خلاص خواهند شد.

بنابر این گزارش پیش از این رییس قوه قضاییه در خصوص اجرای مجدد حکم اعدام این مرد گفته بود هر چند به لحاظ قانونی حکم باید دوباره اجرا شود اما به لحاظ عاطفی اعدام مجدد او درست نیست و علیرضا می تواند درخواست بخشش کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات