معاون بهداشتی وزیر بهداشت:

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مورد موج بعدی ایدز که ممکن است ترکیبی از اعتیاد تزریقی و روابط جنسی کنترل نشده باشد گفت: مسئله مصرف مواد محرک و فعالیت های جنسی مخاطره آمیز با هم ارتباط دارند و این مسئله سیر تزایدی هم دارد.

به گزارش افکارنیوز ، علی اکبر سیاری گفت: مصرف مواد محرک و روابط جنسی مخاطره آمیز و کنترل نشده در سیر تزایدی ایدز تاثیر دارند.

وی ادامه داد: ما نگران هر دو موضوع هستیم و مصرف مواد محرک چون وسعت بیشتری را در بر می گیرد و جامعه بیشتری را درتماس های جنسی مخاطره امیز درگیر می کند به این دلیل است که می گوییم مصرف این مواد باعث نگرانی ما می شود و نگرانی وزارت بهداشت هم از این بابت است که هر دو کمک کننده در ابتلا به ایدز هستند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مورد اینکه وزیر اعلام کرده بود وزارتخانه اش متولی ایدز نیست گفت: وزارت بهداشت متولی درمان ایدز است. این موضوع دو بحث دارد، علاوه بر درمان ایدز که برعهده وزارت بهداشت است بحث اجتماعی این بیماری هم مطرح است.

وی تصریح کرد: کسانی که به ایدز مبتلا می شوند به شغل و حمایت های اجتماعی نیاز دارند و این موارد نیاز به اطلاع رسانی دارد و مسئول اطلاع رسانی آن تنها وزارت بهداشت نیست.

سیاری در مورد برنامه وزارت بهداشت برای کنترل مثلث مرگ در رابطه با انتقال ایدز گفت: وزارت بهداشت بر مثلث مرگ که شامل آرایشگاههای زنانه، باشگاههای بدنسازی و ماهواره است و باعث مصرف موادمحرک در جوانان می شود به صورت جدی برنامه هایی را دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: به صورت مرتب به باشگاهها و آرایشگاهها آموزش می دهیم و بر کارشان نظارت می کنیم و بدون آموزش و نظارت، امکان ندارد که این کارها انجام شود. این اقدامات از قبل بوده و ادامه خواهد داشت به عنوان مثال تمام آرایشگران آموزش می بینند و راههای انتقال و پیشگیری ایدز را می آموزند تا ابزار یکبار مصرف و شخصی به مشتریان بدهند و رعایت نکات بهداشتی را داشته باشند. این آموزش ها از قبل بوده و اکنون بیشتر هم شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات