دکتر علی اصغر فانی از تشکل های صنفی معلمان با وزیر اطلاعات و رسیدگی به پرونده های معلمان اخراجی و منتقل شده به سایر مناطق، خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر علی اصغر فانی با بیان اینکه در سه ماه گذشته تلاش کردیم «فرهنگ امنیتی» را به «امنیت فرهنگی» تبدیل کنیم، درباره وضعیت معلمان اخراجی و منع تدریس شده ها در سال های گذشته، گفت: همکاران فرهنگی با این شرایط داریم؛ اعلام کردیم پرونده این فرهنگیان یک بار دیگر در معاونت حقوقی وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.

پرونده های قضایی معلمان را پیگیری می کنیم

فانی با بیان اینکه در سه ماه گذشته تلاش کردیم فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی تبدیل کنیم، اظهار کرد: معلمان در سال های اخیر جرات نداشتند انتقاد کنند، اما به صراحت می گویم همه معلمان می توانند درباره تمام برنامه های آموزش و پرورش اظهارنظر و انتقاد کنند؛ این جریان بتدریج در بدنه آموزش و پرورش جای خود را باز می کند و باید جایگاه از بین رفته معلمان در جامعه احیا شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا معلمانی هستند که بنابر دلایل مطرح کردن برخی موضوعات، اخراج، تبعید و یا به شهر دیگری منتقل شده باشند؟ گفت: چنین فرهنگیانی هستند و اعلام کرد ه ایم تا به معاونت حقوقی وزارتخانه برای پیگیری موضوع مراجعه کنند؛ البته برخی برخی از همکاران دارای پرونده هایی با احکام قضایی هستند که فراتر از اختیارات آموزش و پرورش است، اما حاضریم آنها را نیز پیگیری کنیم؛ اما برخی فرهنگیان که در معاونت حقوقی آموزش و پرورش پرونده دارند، می توانند به این معاونت مراجعه کرده و پرونده آنها مجدد بررسی شود.

تشکل های فرهنگی معلمان را یک فرصت می دانیم، نه یک تهدید


وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه روحانی صحبت هایی را در خصوص مشارکت تشکل های صنفی در تعیین سرنوشت خود داشته اند، آیا شما قائل به ساماندهی انجمن صنفی معلمان هستید؟ پاسخ داد: از زمانی که به وزارت آموزش و پرورش آمدم، دیدارهایی را با تشکل های مختلف فرهنگیان داشتیم و معتقدم این تشکل ها، تشکل های قانونی هستند و یک فرصت برای آموزش و پرورش محسوب می شوند که بتوانیم از آنها بهره ببریم.

فانی در ادامه از راه اندازی اتاقهای فکر در وزارتخانه متبوعش خبر داد و گفت: اتاق های فکری در آموزش و پرورش راه اندازی می کنیم که در این اتاق های فکر، تشکل ها می توانند نظرات خود را عنوان کنند و در تصمیم سازی و ارائه پیشنهادات جدید، کمک آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: معتقدیم تشکل ها می توانند برای تصمیم سازی و تصویب و اجرای برنامه ها، کمک آموزش و پرورش باشند.

فانی در ادامه تاکید کرد: تشکل های فرهنگی معلمان را یک فرصت می دانیم، نه یک تهدید.

وزیر آموزش و پرورش گفت: به دنبال فرصتی هستیم که وقتی از وزیر اطلاعات بگیریم که تشکل ها دیداری با وزیر اطلاعات داشته باشند. البته ممکن است این کار تا عملیاتی شدن طول بکشد. اما زمانی که با وزیر اطلاعات در این باره صحبت کردم، ایشان خیلی استقبال کردند و به وزیر اطلاعات گفتم که اگر نمایندگان تشکل های صنفی معلمان آمدند، آنها را معطل نگه ندارید.

حماسه ۲۴ خرداد را معلمان آفریدند


فانی با بیان اینکه حماسه ۲۴ خرداد را معلمان آفریدند، تصریح کرد: هیچ قشری به اندازه معلمان در حماسه ۲۴ خرداد موثر نبود.

وی در ادامه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان شجره طیبه همواره نقش آفرین بوده، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی وارد هر حوزه ای که شده، موفق بوده و ایسنا هم از موفقیت های جهاد دانشگاهی است.

فانی ابراز امیدواری کرد که همکاری بین وزارت آموزش و پرورش با ایسنا بیش از پیش توسعه یابد و آموزش و پرورش بتواند از ظرفیت این خبرگزاری به عنوان نهادی برای اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش استفاده کند؛ ضمن آنکه ایسنا می تواند دیدگاه های مردم و صاحبنظران، معلمان و بدنه جامعه را به وزارت آموزش و پرورش منتقل کند تا برنامه های وزارت آموزش و پرورش متناسب با این دیدگاه ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: انتظارم از ایسنا این است که آموزش و پرورش را متعلق به خود بداند و به آموزش و پرورش در تنویر افکار عمومی کمک کند چرا که این وزارتخانه دستگاهی است که کوچک ترین تصمیم آن جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که در وزارتخانه های دیگر تصمیمات بزرگی اتخاذ می شود اما کسی از آن خبردار نمی شود.

وی افزود: این ویژگی آموزش و پرورش از یکسو و بزرگ بودن این وزارتخانه با وجود بیش از یک میلیون معلم و ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز از سوی دیگر از مهم ترین تفاوت های آموزش و پرورش با سایر وزارتخانه هاست. ضمن آنکه از نظر کیفی خروجی آموزش و پرورش، ورودی نظام آموزش عالی و جامعه است، لذا نیروی انسانی آینده کشور در آموزش و پرورش تامین می شود، از این رو آموزش و پرورش وزارتخانه ای بسیار مهم است.

فانی گفت: وزارت آموزش و پرورش نیاز دارد که مرتب با آحاد مردم ارتباط و اطلاع رسانی مناسبی داشته باشد و نیازمند دیده شدن بازتاب فعالیت هایش در جامعه است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات