رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد: تجهیزات ایمنی خودرو همچون زنجیر چرخ و برگه معاینه فنی، خط قرمز پلیس در طرح زمستان ۹۲ است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی در حاشیه رزمایش طرح زمستان ۹۲، با بیان اینکه ۹۷ هزار نفر از نیروهای سازمان ها و دستگاه های دخیل در امدادرسانی، در طرح زمستان ۹۲ حضور دارند، گفت: امسال در طرح زمستانه، ۸.۵ درصد به ظرفیت امدادرسانی افزوده شده است.

وی با بیان اینکه طرح زمستانه از امروز (بیستم آذرماه) تا ۲۰ اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: طرح زمستانه در ۲۷ استان برفگیر از امروز آغاز می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از مردم خواست تا نکات ایمنی همچون کنترل ترمز، چراغ های روشنایی، برف پاک کن و… را رعایت کرده و نسبت به اخذ برگه معاینه فنی خودروهایشان نیز اقدام کنند.

مومنی همچنین با بیان اینکه در هشت ماهه امسال با تلاش تمامی دستگاه ها، شاهد کاهش هشت درصدی حوادث و سوانح بوده ایم، گفت: در هشت ماهه، ۱۱۰۰ نفر کمتر در سوانح و حوادث جان خود را از دست داده اند که این مهم نتیجه تلاش تمامی دستگاه هاست.

وی با بیان اینکه مسافران در طرح زمستانه نسبت به رعایت ایمنی خودرو و تجهیزات ایمنی و معاینه فنی و به خصوص زنجیر چرخ اقدام کنند، گفت: امسال طی ابلاغیه ای از همکارانمان خواسته شده است که تجهیزات خودروها را از مبدا کنترل کنند و در صورت نداشتن موارد اعلامی همچون تجهیزات ایمنی و به خصوص زنجیر چرخ از ادامه تردد آنها جلوگیری شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه علت تامه ۷۰ درصد از تصادفات، تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است، گفت: با رعایت این سه مساله، تصادفات به میزان چشمگیری کاهش می یابد.

مومنی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده، تلاش داریم که میزان کشته های تصادفات را در پایان امسال به زیر ۱۸ هزار نفر برسانیم، گفت: در طرح زمستان ۹۲ داشتن تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ و معاینه فنی جزو خطوط قرمز پلیس است و در صورت نداشتن، از ادامه تردد خودرو جلوگیری می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات