یک متخصص تغذیه و رژیم های درمانی، عنوان کرد: خوردن غذا به طور نامنظم، استفاده از مواد غذایی محرک مانند ترشی، قهوه غلیظ و غذاهای پرادویه را عامل موثر در ایجاد زخم معده عنوان کرد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر یحیی پاسدار در خصوص تغذیه افرادی که دچار زخم معده و یا التهاب روده هستند، گفت: خوردن غذا به طور نامنظم، خالی نگه داشتن معده و انتخاب غیرصحیح مواد غذایی می تواند موجب ایجاد زخم معده در افراد شود.

به گفته این متخصص تغذیه، این عوامل اسید معده را غلیظ کرده که موجب تحریک دیواره معده و التهاب آن می شود.

به گفته پاسدار، غذاهای محرک مانند ادویه، چای، قهوه غلیظ و ترشی عامل ترشح بیشتر اسید معده و تحریک آن هستند که می تواند التهاب معده را به وجود آورده و در اثر بی توجهی به این التهابات موجب ایجاد زخم معده در افراد شوند.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: همچنین غذاهای سرخ شده و غذاهای دیر هضم می توانند دیواره روده و معده را تحریک کرده و موجب ایجاد التهاب و زخم در آنها شوند.

به گفته پاسدار نوشابه خاصیت تحریک کنندگی بر دیوار روده و معده داشته و اسید معده را افزایش داده و موجب ایجاد زخم معده می شود.

وی همچنین چیپس، پفک و غذاهای فست فودی را به دلیل استفاده از ادویه و نمک زیاد در آنها عامل محرکی در ایجاد زخم معده عنوان کرد.

این متخصص تغذیه توصیه کرد: برای جلوگیری از زخم معده بهتر است افراد مواد غذایی روزانه خود را در تعداد وعده های بیشتری مصرف کنند تا این امر اسید معده را خنثی کرده و از به وجود آمدن زخم جلوگیری کند.

به گفته پاسدار استفاده از سبزیجات پخته مانند شلغم می تواند موجب کاهش تحریک پذیری معده شده و مانع ایجاد زخم در آن شود.

به گفته این متخصص تغذیه افرادی که دچار زخم معده هستند چنانچه غذاهای مناسب مصرف کرده و از مصرف غذاهای محرک بپرهیزند و در کنار این دو استرس را از خود دور کرده و داروهای خود را مصرف کنند، به راحتی می توانند بهبودی خود را به دست بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: البته بعضی زخم ها وجود دارد که علیرغم همه اقدامات درمانی التیام پیدا نمی کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات