مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه با ورود سامانه جدید بارشی، تهران و بویژه استان های واقع در نیمه جنوبی کشور برفی و بارانی شده اند، گفت: از اوایل هفته آینده نیز یخبندان برای اکثر استان های کشور پیش بینی شده است.

به گزارش افکارنیوز ، احمد وظیفه با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید که از اواخر شب گذشته از سمت شمال غرب به کشور وارد شده است، اظهارداشت: این سیستم هم اکنون روی استان های جنوبی و منطقه زاگرس فعال شده است و از شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری تا کهکیلویه و بویر احمد و آذربایجان را درگیر بارش برف و باران خواهد کرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا فردا فعال خواهد بود، ادامه داد: پیش بینی می شود شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و جنوب همدان و همچنین بخش هایی از استان مرکزی تا جمعه بیشترین بارش را تجربه کنند.

وی یادآور شد: همچنین پیش بینی می شود بارش برف قابل توجهی نیز در ارتفاعات استان البرز، شمال استان تهران و مازندران را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی به تدریج از شمال شرق کشور خارج می شود، ادامه داد: از اوایل هفته آینده نیز شاهد ریزش هوای سرد و افت قابل توجه دمای هوا در کشور بویژه استان های واقع در نیمه شمالی باشیم.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به یخبندان و سرد شدن هوا در کشور، بیان داشت: بر همین اساس پیش بینی می شود در هفته آینده مصرف حامل های انرژی در استان های واقع در نیمه شمالی کشور افزایش یابد.

به گفته وظیفه، بیشترین افت دما در استان های گیلان و مازندران و دامنه های شمالی البرز خواهد بود که با بارش برف قابل توجه همراه است.

وی درباره تغییرات دمایی در استان های مختلف یادآور شد: پیش بینی می شود دمای هوا در هفته آینده در آذربایجان ها ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد نسبت به شرایط فعلی کاهش یابد ضمن آنکه دمای هوا در استان تهران و نواحی جنوبی دامنه های البرز ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد نسبت به شرایط فعلی طی روز یکشنبه هفته آینده کاهش خواهد یافت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اختلال رفت و آمد بویژه در ارتفاعات جاده های کوهستانی خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایش و افزایش مصرف سوخت در منازل، انتظار می رود تمهیدات ویژه در نظر گرفته شود.

وظیفه یادآور شد: طی امروز و فردا بارش برف در ارتفاعات تهران پیش بینی می شود که این شرایط همراه با کاهش دما و همچنین بارش باران در سطح شهر تهران نیز دور از انتظار نیست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات