رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح ساماندهی جرثقیل ها و پارکینگ های پایتخت از ممنوعیت فعالیت تمامی جرثقیل های خودروبر به جز جرثقیل های ساماندهی شده توسط شرکت های مورد تایید پلیس از امروز (شنبه) خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسین رحیمی روز شنبه با اشاره به اینکه گام های اثربخشی در خصوص ساماندهی جرثقیل ها، پارکبان ها و پارکینگ ها در پایتخت برداشته شده است گفت: با توجه به شکایت های مردمی و درخواست های صورت گرفته مبنی بر تخلفات جرثقیل های خودرو بر خصوصا در بزرگراه های تهران و تخلفات تعدادی از پارکینگ دارها و اخذ وجوه اضافی از شهروندانی که خودروهای آنها توقیف می شود، پلیس راهور تهران به طور ویژه ساماندهی این بخش ها را در دستورکار قرار داد.

وی افزود: بر این اساس تیم های بازرسی پلیس راهور تهران با هماهنگی مراجع قضایی موفق شدند ۷۰ پارکینگ پایتخت را که مالکان آنها اقدام به تخلفات مختلفی از جمله فروختن موتورها و لوازم خودروهای توقیفی مردم می کردند را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه تعدادی از این پارکینگ ها نیز مبالغ بسیار کلان از مالکان خودروهای توقیفی درخواست می کردند افزود: به عنوان نمونه یکی از این پارکینگ ها برای یک خودرو پرادو در یک شب توقیف ۴۰ هزار تومان پول گرفته بود!

وی با اشاره به دستورالعمل صادره و هماهنگی صورت گرفته در این خصوص تصریح کرد: بر این اساس کلیه جرثقیل های خودروبر در پایتخت اعم از سبک و سنگین و نیسان وانت که در بزرگراه ها و معابر نسبت به انتقال خودروها اقدام می کنند از این پس باید بر اساس دستورالعمل جدید و صرفا در قالب شرکت های مورد تایید پلیس راهور تهران و با آرم و علائم این شرکت ها ساماندهی شوند و در غیر این صورت از روز شنبه ماموران پلیس نسبت به توقیف جرثقیل های غیرمجاز اقدام می کنند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه برخی از این جرثقیل ها با نصب چراغ های گردان غیراستاندارد و با تغییرات در شاسی و بدنه خودرو فعالیت می کنند گفت: متاسفانه برخی از این خودروها نسبت به دریافت وجوه اضافه از رانندگان اقدام می کردند و حتی مسائل اخلاقی نیز داشتند که خوشبختانه برابر هماهنگی صورت گرفته از این پس تمامی آنها باید با رعایت موازین جدید ساماندهی شده فعالیت کنند.

۳۷ پارکینگ پایتخت به سامانه الکترونیکی آنلاین مجهز شدند

دریافت وجه توسط پارکینگ ها در زمان ترخیص خودروهای توقیفی ممنوع شد


به گفته وی تمامی این جرثقیل ها پس از ساماندهی در کنار درشان هزینه حمل خودرو و شرایط ترخیص خودرو درج می شود تا رانندگان هزینه اضافی نپردازند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به ساماندهی پارکینگ های پایتخت گفت: هم اکنون ۳۷ پارکینگ که ضوابط ۱۳ گانه پلیس راهور تهران را رعایت کرده و به سامانه نرم افزاری آنلاین متصل شده اند مورد ساماندهی قرار گرفته اند و برابر دستورالعمل صادره انتقال خودرو به سایر پارکینگ ها توسط جرثقیل هایی که با پلیس همکاری می کنند ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تمامی این پارکینگ ها به سامانه پلیس های تخصصی به صورت آنلاین شامل پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و… متصل هستند افزود: بر اساس سامانه طراحی شده، خودرو به محض ورود به پارکینگ اطلاعاتش در سیستم نر افزاری ثبت شده و در صورت سرقتی بودن سریعا مشخص می شود. همچنین برای مالک آن نیز پیامکی ارسال و محل توقف خودرو به مالک اعلام می شود.

رییس پلیس راهور تهران از حذف دریافت وجوه نقد توسط این پارکینگ ها خبر داد و گفت: برابر هماهنگی صورت گرفته هزینه نگهداری خودرو در پارکینگ ها برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده برابر تعرفه های تعیین شده در ستادهای ترخیص اخذ می شود و مالکان خودروها هیچگونه وجه اضافی را به پارکینگ دارها برای ترخیص خودروهای خود نمی پردازند.

وی با اشاره به اینکه در طرح جدید تلاش کردیم وجوه نقد را از چرخه پارکینگ ها حذف کنیم گفت: شکایت های زیادی در این خصوص بود که مبالغ خارج از عرف برای خودروها دریافت می شد که خوشبختانه با تدبیر نیروی انتظامی این مبالغ حذف شدند و در خصوص نرخ پارکینگ ها یکسان سازی صورت گرفت.

رحیمی افزود: همچنین در صورتی که مالکان خودروها یا موتورسیکلت های توقیفی در مهلت تعیین شده برای ترخیص خودرو یا موتورسیکلت خود مراجعه نکنند نسبت به ارسال پیامک های دوره ای برای آنها اقدام می شود. از سوی دیگر خودروها به محض ورود از چهار طرف آنها تصویربرداری می شود تا در صورت وارد آمدن هرگونه خسارت در زمان ترخیص، پارکینگ دار در این خصوص پاسخگو باشد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر پارکینگ های تحت پوشش تشدید شده است، گفت: برابر برنامه ریزی صورت گرفته خروج خودروهای توقیفی از پارکینگ علاوه بر برگه های کاغذی، باید حتما از طریق سیستمی نیز ثبت شود که این امر می تواند از بسیاری از تخلفات جلوگیری کند.

وی در پایان گفت: شهروندان می توانند هرگونه تخلف را در این خصوص از طریق شماره تلفن ۱۱۰ و یا ۱۹۷ با پلیس در میان بگذارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات