مدیر گروه طبیعت گردی پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: قوم مغول به سازمان میراث فرهنگی آمده بود و نمی توانست با ۷۰ نفر دکترای PHD در پژوهشگاه میراث فرهنگی کار کنند.

به گزارش افکارنیوز ، علی رحیم پور در نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی که پیش از ظهر شنبه در سالن اجتماعات موزه ملی ایران در حال برگزاری است، گفت: قوم مغول به سازمان میراث فرهنگی آمد، شما باید بدانید آنها چه کردند. ماهیت سازمان میراث فرهنگی، پژوهش است و در این سازمان کار اجرایی نداریم. اگر به پژوهش اهمیت ندهیم، به علم اهمیت نداده ایم.

رحیم پور افزود: به اتاق های ما سر بزنید ما که جزو لردنشین ها هستیم ولی اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی در دخمه زندگی می کنند. زمانی آقای ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی شد و پژوهشگرانی که از او بزرگتر، باسوادتر و باسابقه تر بودند را به بخش های دیگر پژوهشگاه تبعید کرد.

وی گفت: قرار است مغز متفکر شما باشیم. پژوهشگاه باید بخش اجرا را تغذیه کند، اما این ارتباط اکنون قطع شده است. پژوهشگاه گردشگری وجود ندارد تنها چیزی که هست گروه میراث فرهنگی و گردشگری با یک نفر هیات علمی است. ما به تغییر ساختار نیاز داریم.

مدیر گروه طبیعت گردی پژوهشگاه میراث فرهنگی ادامه داد: آنهایی که ما را تبعید کردند، با فوق دیپلم کامپیوتر رئیس سازمان میراث فرهنگی شدند و در گرمسار برایش فوق لیسانس صادر کردند. او نمی توانست با ۷۰ نفر دکترای PHD کار کند.

رحیم پور تصریح کرد: هر کسی با آقایان در سازمان میراث فرهنگی مخالفتی داشت به پژوهشگاه تبعید می شد.

وی خطاب به محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: بر خلاف گفته شما این سازمان از وجود بدنه علمی خالی نیست. پژوهشگاه میراث فرهنگی نخبه ها را در خود جای داده بهترین طرح های پژوهشی در اینجا تهیه شد، اما بدنه اجرایی سازمان میراث فرهنگی از آن استفاده نکرد. ما گفتیم معاون گردشگری باید مقصدمحور یا کشورمحور فعالیت کند، اما هیچکس به حرف ما گوش نکرد اکنون هتل های ایران ۱۱ سال است که ارزیابی کیفیت نشده اند.

مدیر گروه طبیعت گردی پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: این سازمان نتوانست حتی دو کتاب پژوهشی چاپ کند، این کار را جهاد دانشگاهی انجام داد. از سال ۸۸ کارهای پژوهشی در سازمان قفل شد و اکنون رئیس جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی نمی داند باید به کدام بخش این پژوهشگاه رسیدگی کند و یا انتشارات باید کجا انجام شود. ۶.۵ میلیارد تومان پول معطل مانده و کسی نمی تواند از آن استفاده کند. این در حالی بود که در این سازمان از افراد شورای شهر و میکروب شناس برای حوزه های تخصصی استفاده می کردند.

رحیم پور ادامه داد: اعلام کردیم که راه درست آمارگیری نفر شب اقامت است، اما هشت سال رفتند و آمدند و گفتند نفر سفر، سفر نفر، آخر هم متوجه نشدیم یعنی چه. دستِ آخر آمار ۱۵۶ میلیون نفری از مسافرت ها را اعلام کردند. این در حالی بود که اگر یک سرمایه گذار می خواست در منطقه ای هتل بسازد، بانک ارائه دهنده تسهیلات به او می گفت طرح شما توجیه ندارد؛ چراکه بر اساس آمارهای دروغ اقدام به سرمایه گذاری کرده بود.

وی گفت: به سرمایه گذار اعلام کردند هتل پنج ستاره بساز آنهم در استانی که ۲۰ میلیون نفر به آنجا رفته و فقط بوق زدند و کسی در آن اقامت نکرده بود. اگر تسهیلات بانکی به سرمایه گذار داده می شد ما تا به حال ۷۰ هتل افتتاح کرده بودیم.

مدیر گروه طبیعت گردی پژوهشگاه میراث فرهنگی خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: برنامه شما چیست؟ مگر می شود سازمانی برنامه گردشگری و توسعه مدیریت نداشته باشد ما نمی دانیم خواسته های معاون سرمایه گذاری و گردشگری از پژوهشکده گردشگری چیست. ما آمارمان را برای برنامه ریزی از کجا بگیریم؟ این در حالی است که می دانیم آمار موجود اشتباه است. پس چطور می شود بدون آمار برنامه ریزی کرد.

رحیم پور با بیان اینکه پژوهشگاه می تواند مشاور، ناظر و مجری سازمان میراث فرهنگی باشد، گفت: آقای بقایی در سازمان میراث فرهنگی کرامت انسانی کارکنان را لجن مال کرد باید کرامت انسانی را در سازمان میراث فرهنگی حفظ کنیم. آنها ۶۰۰ میلیون تومان به یک برج ساز دادند تا استاندارد هتل تعریف کنند. آخر سر پول را برداشتند و هشت میلیون تومان به یک دانشجو دادند تا در ۴۰۰ صفحه استاندارد هتل را تعریف کنند.

وی ادامه داد: ماهیت پایگاه ها، پژوهش است، اما همه به سمت اجرا رفته اند یا تفاهم نامه نداریم و یا اگر هست، اجرا نمی شود. وظیفه داریم به شما کمک کنیم و تلاش کنیم تا صنف ما موفق شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات