مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا دمای ۲۴ استان کشور به زیر صفر می رود گفت: پایتخت طی ۲۴ ساعت آینده باز هم سردتر می شود.

به گزارش افکارنیوز ، عبدالرضا امیدوار شهری با بیان این مطلب افزود: نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر استقرار هوای سرد در نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده است و امشب کاهش دما در شمال شرق کشور محسوس است.

به گفته وی، طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می شود، در برخی مناطق جنوب و سپس شرق کشور نیز افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. در همین مدت در برخی مناطق نوار شرقی کشور و دامنه های جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

امیدوار با بیان اینکه امشب دریای خزر و در دو روز آینده خلیج فارس مواج پیش بینی می شود اظهار داشت: روز های دوشنبه و سه شنبه دریای عمان نیز مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در غالب مناطق کشور جو آرام پیش بینی می شودکه پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پر جمعیت است و در این مدت تنها در سواحل غربی خزر و استان اردبیل بارش باران و برف رخ خواهد داد.

وی افزود: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با رشد ابر در ارتفاعات و در پاره ای نقاط با غبار صبحگاهی است. بیشینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش نسبت به امروز برابر ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما همانند امروز معادل ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات