اظهارات اخیر معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی درباره اختصاص بودجه برای افزایش جمعیت، اظهارات وزیر ارتباطات و استعفای تعدادی از نمایندگان مجلس، دستمایه مطلب طنز امروز شهرام شکیبا شده است.

به گزارش افکارنیوز ، شهرام شکیبا با تأکید بر اینکه «کار، کارِ ملت است نه دولت» نوشت: «جمعیت کشور رو به کاهش است. آمارها می گویند تا چند سال دیگر اگر همین طور پیش برود، ایران می شود آسایشگاه سالمندان. طوری که اگر عروس ۶۰ ساله باشد و داماد ۷۵ ساله و روی کارت عروسی شان بنویسند پیوند دو نوگل تازه شکفته، کسی تعجب نخواهد کرد. تازه شاید توی فامیل حرف دربیاورند که «چرا این دو تا بچه رو توی این سن فرستادن خونة بخت؟ مگه هول بودن؟ آخه اینا هنوز دهنشون بوی شیر می ده و… »

همه به فکر افتاده اند و سخنرانی و همایش و اینها. اما به عمل کار برآید… حالا هم معاون امور قوانین مجلس شورای اسلامی گفته است: «دولت برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان برای افزایش جمعیت در لایحه بودجه سال ۹۳ اختصاص داده است. »

کار خوبی است. فقط می ترسم همه بودجه را بردارند و هی پژوهش کنند و همایش بگذارند و توی شهر بیلبورد بزنند که البته هیچ کدام از اینها موجب افزایش جمعیت نمی شود. شما پول را خشکه بدهید، مردم خودشان خوب بلدند چه کار کنند که جمعیت کشور بالا برود. البته ملت هم باید آستین ها را بالا بزنند و همان پولی که قبلاً خرج بالا نرفتن جمعیت می کردند، حالا خرج قوّتو و باقلوا استانبولی و ماهی سمنقور و حبوبات و بقولات و آجیل و به طور کلی گرمی جات نمایند؛ مشکل حل می شود.

وزیرِ مفیدِ ارتباطات

وزیر ارتباطات گفته است که روزی یک ساعت از وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی می کند و پربازدیدترین شبکه را به رئیس جمهور هم پیشنهاد خواهد داد.

ساعت رسمی کار، ۸ ساعت است. حالا برای وزیر بگوییم ۱۵ ساعت خوب است؟ ! آیا وزیر ارتباطات باید ۵/۶ درصد از وقت کاری اش را صرف شبکه های اجتماعی کند تا متوجه شود کدامشان پربازدیدترینند؟ آیا برای گزارش سایت های پربازدید وزیر لازم است؟ قبلاً جماعت بولتن ساز بودند، حالا یا آنها بیکار شده اند یا هنوز مشغول به کارند. خب بولتن سازها اضافه کاری کنند، بهتر است از استفاده وزیر از ساعت کاری. پس دفتر ارتباطات و اطلاعات رسانی رئیس جمهوری چه کار می کند؟

مجلسِ رأس امور، استعفا، استعفا

تا وقتی مجلس در قاعده امور قرار داشت و رئیس جمهور هم هر چند وقت یک بار می رفت مجلس و پشت تریبون به نمایندگان مردم می خندید، اشکالی نبود و کسی هم ناراحت نمی شد اما حالا که مجلس به رأس امور بازگشته، جو «در رأس امور بودن» کاری کرده که استعفا شده است پُزِ روشنفکری و آزادگی. باشد، من که حق ندارم برای مجلس تکلیف روشن کنم. احمدی نژاد که نیستم. من فقط می توانم نهایتاً پیشنهاد بدهم.

… و اما پیشنهاد امروز برای استعفا. گویا متأسفانه یک دانش آموز نوجوان شیرازی به خاطر اشتباه محرز مدیر مدرسه اش، خودکشی کرده است. او موبایل به مدرسه برده و مدیر اخراجش کرده است.

سوژه خوبی است. گروه دیگری از نمایندگان می توانند وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کنند. اگر هم استیضاح رأی نیاورد، فوراً استعفا بدهند. البته خدا کند زیادی جوگیر نشوند و به نشانه اعتراض دست به خودکشی جمعی نزنند.

راستی اعتصاب غذا هم بد نیست. اگر برخی از آقایان تحمل داشته باشند و اعتصاب غذا کنند، انصافاً خیلی کلاس دارد. در کل هم به نفع همه مملکت است، نه فقط حوزه انتخابی شان. »
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات