قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نسل چهارم مواد مخدرصنعتی، روانگردان هایی هستند که منشاء گیاهی دارند، گفت: این مواد با عناوین نشاط آور تبلیغ می شود.

به گزارش افکارنیوز ، طه طاهری درباره اینکه عنوان شده نسل چهارم مواد مخدر در راه است و پایه این مواد از چه چیزی تشکیل شده است؟ گفت: این نسل از مواد مخدر، روانگردان هایی هستند که پایه آن از مواد و ترکیبات گیاهی تهیه شده که با عناوینی چون «نشاط آور بودن» تبلیغ می شوند.

وی با بیان اینکه دنیا درگیر این نسل چهارم از مواد مخدر شده، گفت: این مواد هنوز وارد ایران نشده و گزارشی مبنی بر ورود این مواد به کشور اعلام نشده است، اما باید آمادگی لازم در جهت مقابله با این مخدرهای روانگردان داشته باشیم، چرا که ممکن است افرادی به این نوع مخدر گرفتار شوند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اینکه آیا تبلیغاتی که در آرایشگاه های زنانه و یا باشگاه های مردانه درباره نشاط آور بودن برخی از قرص ها و یا پودر ها وجود دارد و ممکن است بین این مواد و نسل چهارم مواد مخدر ارتباطی وجود داشته باشد، گفت: خیر. مواردی که در آرایشگاه ها و باشگاه ها تبلیغ می شود، عموما پایه متاآمفتامین دارند.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورودبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ۱۰۰ آذرماه جاری و در نشست خود که پیرامون تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه خود در ستاد مبارزه با مواد مخدربرگزار شده بود برای نخستین بار از نسل چهارم مخدرهای صنعتی گفت و افزود: تغییر الگو یکی از مباحث مهم مبارزه با مواد مخدر است، چرا که در هر مبارزه، نسل دیگری از مواد مخدر جایگزین می شود، به طوری که نسل چهارم مواد مخدر صنعتی نیز در راه است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات