فرمانده انتظامی اقلید استان فارس از دستگیری یک سارق اینترنتی خبر داد که ۱۱۱ میلیون ریال از حساب افراد برداشت غیرمجاز کرده بود.

به گزارش افکارنیوز ، محمدحسین اسکندری اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی این فرماندهی مبنی بر اینکه از حساب عابربانک آنها مبالغی کسر شده، بلافاصله موضوع شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این مورد ماموران با استفاده از روش های علمی و انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی فردی را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: در بازجویی های انجام گرفته از این سارق هفت جرم رایانه ای و برداشت غیرقانونی از حساب افراد کشف شد.

اسکندری در مورد شیوه و شگرد این سارق خاطرنشان کرد: متهم با استفاده از کارت های ملی و شناسایی افراد اقدام به خرید سیم کارت از دفتر خدمات ارتباطی کرده و سپس با مراجعه به خودپرداز بانک، افراد بی سواد که از وی تقاضای کمک داشته اند را طعمه خود قرار داده است.

وی ادامه داد: متهم پس از گرفتن عابربانک افراد، رمز دوم را فعال و با یادداشت شماره حساب و رمز دوم کارت اقدام به برداشت حساب به وسیله «آی پی» خط تلفن همراه می کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید تصریح کرد: متهم سپس با خرید اینترنتی اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده و آنها را به فروش می رسانده است.

اسکندری گفت: از این متهم تاکنون هفت جرم رایانه ای مشخص شده و تحقیقات بیشتر در این مورد همچنان ادامه دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات