پروژه بزرگ مرواید غرب که در سال ۸۱ گلنگ خورد با گذشت حدود ۱۱ سال هنوز تکمیل نشده و هزاران نفر متقاضی همچنان برای رسیدن به خانه هایشان روز شماری می کنند.

به گزارش افکارنیوز ، شرکت سازه گستران مروارید غرب در سال ۱۳۸۱ پیش فروش آپارتمان های ۲۶ طبقه ای را در قالب ۵ بلوک در تقاطع ضلع شمالی نیایش و شهید ستاری آغاز کرد و این موضوع را نیز در روزنامه به چاپ رساند.

مدیران این پروژه با مبادله اسناد رسمی و معتبر قرار شد ۳۰ تا ۳۶ ماه دیگر این آپارتمان ها را به متقضیان خود تحویل دهند.

این موضوع ادامه داشت تا جایی که مدیران پروژه بنا به هردلیل غیر منطقی ساخت و ساز را به تاخیر انداخته، تا جایی که در سال ۱۳۸۷ مدیران مجبور شدند به خاطر حضور هزار نفری متقضیان بر سر پروژه صورتجلسه را در چهار بند تظیم و در اختیار متقضیان قرار دهند.

پس از گذشت یک سال و چند ماه از این صورت جلسه، متقضیان ناگهان متوجه شدند که واحد های بلوک اول به چندین نفر فروخته شده لذا سریعا شکایتی تنظیم و از قوه قضایه خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

دیری نگذشت که مدیران این پروژه به دستور مقام قضایی بازداشت و پس از رسیدگی در دادگاه، مجرم شناخته شده و به جرم کلاهبرداری به زندان افتادند.

سپس قوه قضایه به عنوان کار فرما وارد عمل شد و ساخت این پروژه را به عهده گرفت ولی بازهم پیمانکارانی که قرار بود تحت نظارات قوه قضایه فعالیت کنند بسیار در اجرای تکمیل پروژه کند عمل می کنند و به گفته مالکان آپارتمان های این پروژه معلوم نیست چند سال دیگر نیز این خانه به آن ها تحویل گردد.

البته در گوشه و کنار این پروژه نیز یک حرف هایی به گوش می رسد که پیمانکاران برای تسریع در روند تکمیل پروژه از متقضیان درخواست پول کرده اند. این در حالی که بیش از نصف این افراد ۶ سال پیش تمام پول آپارتمان هایشان را به طور کامل پرداخته کرده اند.

امیدواریم قوه قضایه پس از رسیدگی به این موضوع برای جلب اعتماد سرمایه گذاری مردم در پروژه های بزرگ صنعتی و مسکونی نتیجه را از طریق رسانه اعلام کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات