مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت گفت: از هفت سال بیش موضوع اعتبار بخشی در ایران شکل گرفت و به منظور ارتقای کیفیت ارزشیابی، مدل مان را از مدل ارزشیابی به مدل اعتبار بخشی تغییر دادیم.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر سید سجاد رضوی با بیان اینکه ۲ هزار نفر ساعت استانداردهای موجود در مدل اعتبار بخشی را تدوین کرده اند، گفت: این مهم با حضور بیمارستانها، انجمنها، استانداردها و صاحبان فکر صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در مدل اعتبار بخشی، اطلاعات به صورت الکترونیکی ثبت می شود، گفت: با ثبت ارزیابی های انجام شده به صورت الکترونیک، تمام اطلاعات به صورت هماهنگ وارد پرتال وزارت بهداشت می شود و هم اکنون شرایطی فراهم آمده که اگر بخواهیم وضعیت آتش نشانی یک بیمارستان را بررسی کنیم می توانیم به صورت آنلاین از وضعیت بیمارستان با خبر شویم.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت افزود: در اعتبار بخشی چه به صورت ملی و چه به صورت بین المللی جامعه پزشکی باید به افزایش کیفیت کار خود و ایمنی بیمار بپردازد و به فکر استاندارد کردن فعالیت خود باشد. چرا که از این استاندارد کردن همه سود خواهند برد. قرار بر این نیست که با استاندارد کردن بیمارستانها هزینه ها بالا بیاید ولی قطعاً در طولانی مدت با کاهش هزینه ها مواجه خواهیم بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات