معاون محیط طبیعی، محیط زیست استان تهران گفت: از دادن هرگونه چیپس و پفک به پرندگان مهاجر دریاچه چیتگر خودداری کنید.

به گزارش افکارنیوز ، کرمی گفت: با اشاره به حضور پرندگان مهاجر در دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: با توجه به آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس امسال پرندگانی که از سمت شمال آسیا و شمال اروپا در مسیر مهاجرتشان از ایران و تهران می گذرند، در این مسیر دریاچه فرودآمدند.

وی ادامه داد: این پرندگان هنگام عبور از بالا منابع آبی را می بینند جهت استراحت و یا تغذیه روی بستر دریاچه فرود می آیند.

معاون طبیعی محیط زیست استان تهران افزود: تا زمانی که شرایط مساعد باشد یعنی آب و منابع غذایی موجود باشد و همچنین تا زمانی که هوا سرد نشود در تهران خواهند ماند و با سرد شدن هوا به عرض های جنوبی سفر خواهند کرد.

کرمی جمعیت پرنده های مهاجر را ۵۰۰ تا هزار قطعه تخمین زد و اظهار داشت: این پرنده ها عموما پرندگان آبزی و کنارآبزی و از خانواده مرغابی یان، اردک سانان و فلامینگوها هستند اما برای آگاهی از تعداد دقیقشان باید سرشماری شوند.

وی با بیان این مطلب که از پرنده نگری لذت ببرید به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه این پرنده ها مسیر طولانی را از شمال آسیا و اروپا طی می کنند و زمانی که به تهران می رسند امکان دارد براثر خستگی و یا بیماری در محدوده های شهری فرود بیایند، درصورت مشاهده آنان را به محیط زیست تحویل دهید.

معاون محیط طبیعی، محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از دادن چیپس، پفک و هرگونه تنقلات به این پرنده ها جدا خودداری کنند، آنها باید از گیاهان و دانه های گیاهان کنار آب تغذیه کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات