اعضای شورای شهر تهران در سی و یکمین جلسه شورا شهرداری را موظف کردند بر مقاوم سازی گود ایران زمین نظارت داشته باشد و هزینه آن را از مالک پروژه دریافت کند.

به گزارش افکارنیوز ، سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز از ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه در تالار شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه اقبال شاکری با اشاره به اینکه پروانه ادامه کار پروژه ایران زمین لغو شده است، اظهار داشت: بر اساس آخرین جلسه شورای عالی شهرداری پروانه این پروژه لغو شد.

وی از شهرداری دستگاه های مربوطه خواست نظارت دقیقی را بر مقاوم سازی این گودبرداری داشته باشند و تمهیدات لازم را برای این موضوع در نظر بگیرند.

محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گود ایران زمین مشکلات عدیده ای را برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است، گفت: هم اکنون نیز ترک های جدیدی در اطراف خیابان گلستان ایجاد شده است ضمن اینکه مالک پروژه به تعهدات خود در خصوص ایجاد شمع ها در کنار دیواره پروژه عمل نکرد.

سرخو گفت: در حال حاضر خیابان ایران زمین با توجه به بارندگی های اخیر نشست کرده و اگر اقدامی صورت نگیرد شاید اتفاقات بدتری بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز روز حمل و نقل نامگذاری شده است، افزود: امیدواریم اقدامات جدی تری در خصوص کاهش خطرات حمل و نقل اتخاذ شود و شاهد کاهش آلودگی باشیم.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: باید حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود و از لحاظ اجرایی و فرهنگی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد تا امیدواری در حوزه فرهنگی شهرداری تهران توجه ویژه ای را به این موضوع داشته باشد.

در ادامه سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به لغو پروانه ایران زمین از سوی کمیسیون شورای عالی شهرداری اظهار داشت: در حالی این تصمیم گرفته شده است که امیدواریم تمهیدات لازم برای این تصمیم و پر کردن گود ایران زمین گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه پر کردن گود ایران زمین حداقل چند ماهی زمان می برد، گفت: امیدواریم در این زمینه تمهیدات لازم گرفته شود چرا که اگر این اتفاق نیفتد قطعا مشکلات بیشتری برای ساکنان این منطقه به وجود خواهد آمد.

دبیر با بیان اینکه اگر گود ایران زمین به همین شکل لحاظ شود مشکلات زیادی را برای خانه های مردم در سعادت آباد به وجود خواهد آورد، گفت: اگر کار به این شکل ادامه پیدا کند قطعا خانه های ساکنین این منطقه پایین می آید و مشکلات بیشتر خواهد شد.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصمیم کمیسیون شورای عالی شهرداری در خصوص پروژه ایران زمین گفت: قطعا این تصمیم اعمال خواهد شد و ما نیز از شهرداری تهران می خواهیم تمهیدات لازم را در این خصوص انجام دهد.

محمد سالاری در ادامه جلسه شورا، گفت: خوشبختانه وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه ای را به پروژه ایران زمین داشت و در اولین جلسه شورای عالی شهرداری به این موضوع اشاره کرد.

وی با اشاره به تصمیم شورای عالی شهرداری، گفت: این تصمیم قطعا به نفع شهروندان و ساکنین خیابان ایران زمین خواهد بود و در واقع تصمیم شخصی نیست.

وی در ادامه با اشاره به مغایرت های طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران، گفت: قطعا این موضوع نیز در جلسات شورای عالی شهرداری پیگیری خواهد شد.

سالاری بیان داشت: در جلسه اخیر شورای عالی شهرسازی تمام اعضا بر این موضوع تأکید دارند که باید این پروژه متوقف شود چرا که ساخت این پروژه در ابتدا نیز کار اشتباهی بوده است.

سالاری گفت: مالکان پروژه نیز می توانند با همکاری شهرداری و شورای شهر منطقه دیگری را برای ساخت چنین پروژه ای در نظر بگیرند و طرح جایگزین را بر اساس چارچوب طرح تفصیلی انجام دهند.

سالاری گفت: امیدواریم مقاوم سازی گودبرداری پروژه ایران زمین در دستور کار شهرداری قرار گیرد و شورا نیز نظارت کاملی را بر این پروژه داشته باشد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر به این جمع بندی رسیدند که پروژه ایران زمین متوقف و در ادامه مقاوم سازی این پروژه با هزینه شخصی مالک صورت گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات