وزیر آموزش و پرورش، وجود حتی یک غلط در کتابهای درسی را زیاد خواند و گفت: باید تلاش کنیم که خروجی سازمان پژوهش و آموزش وپرورش قابل دفاع باشد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر علی اصغر فانی در جمع مسئولان سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: اتکای وزارت آموزش و پرورش باید به نظرات کارشناسی باشد و در اجرای تمامی برنامه ها پژوهش پایه و مبنای کار باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای تغییرات پرشتاب در کتابها و مقاطع تحصیلی در سالهای گذشته گفت: حرکتهای شتابزده در آموزش و پرورش جایی ندارد و باید تمامی فعالیتها در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت با تامل، پژوهش، مطالعه و بازخورد گیری صورت گیرد.

وی افزود: تولید بسته آموزشی در سازمان پژوهش کار بسیار ارزشمندی است و امیدواریم با استفاده از نظرات کارشناسان آموزشی، مدیران، معلمان و دیگر صاحب نظران تعلیم وتربیت، رسانه ها و کتابهای آموزشی به کیفیت مطلوب دست یابند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: سازمان پژوهش باید میزبان بزرگان فکر و اندیشه باشد.

فانی با اشاره به انتقادهای به حقی که محتوای کتابهای درسی را منطبق با نیازهای امروز دانش آموزان نمی دانند، افزود: باید ساز و کاری طراحی شود که مواد درسی و آموزشی متناسب با دوره، پایه، موقعیت جغرافیایی و جنسیت دانش آموزان تدوین، تهیه و چاپ شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات