راننده بیل مکانیکی در یک حادثه ریزش دیوار معدن به باتلاق شن فرو رفت و پس از ۱۴۰ ساعت عملیات شبانه روزی آتش نشان ها جسد متوفی تحویل خوانده اش گردید.

به گزارش افکارنیوز ، طی تماس راس ساعت۱۲: ۵۰ مورخه ۱۴/۹/۹۲ با سامانه ۱۲۵ سازمان مبنی بر ریزش دیواره معدن شن و ماسه و مدفون شدن یکدستگاه بیل مکانیکی به همراه راننده و دو دستگاه کامیون در کمربندی شهر قدس شهریار بعد از میدان معادن بلافاصله پرسنل عملیاتی ایستگاه شماره چهار و یک سازمان به محل اعزام و به محض رسیدن مشاهده گردید که بر اثر ریزش دیواره سد پساب شن و ماسه کارخانه یکی از کارگران که با بیل مکانیکی در حال کار بوده در زیر آوار مدفون گشته است.

باتوجه به وسعت محل حادثه و نوع خاص آن که خود می توانست حوادث دیگری را رقم زند بلافاصله ضمن رعایت اصول ایمنی اقدام به ایمن سازی محل و محوطه پیرامون با همکاری شایسته عوامل معدن گردید.

پرسنل سازمان آتش نشانی ضمن بررسی کامل و پیرامونی محل حادثه با تشکیل تیم مدیریت بحران مشتمل بر عوامل معدن و عوامل انتظامی و امنیتی ومدیریت بحران شهرستان و استفاده از تمام توان تجهیزاتی ضمن تعیین محل دقیق مدفون شدن بیل مکانیکی، تلاش خود را در رسیدن به محل با ایجاد معبر های خاکی بر روی سطح گل و لای و لجن جاری شده که تا ارتفاع بیش از ۱۰ متر را فرا گرفته بود شروع نمودند.

پس از ایجاد معبر با احداث سد درمحل شکسته شدن دیواره علیرغم فشار بسیارعظیم گل و لای اقدام به جابجا کردن بیش از یکصد هزار متر مکعب لجن و جایگزین کردن آن با یکصد هزار متر مکعب مخلوط و بالطبع کاهش سطح ارتفاع لجن از چندین طرف گردید.

از روز پنجم با رسیدن به نزدیکی محل بیل مکانیکی با استقرار چندین دستگاه بیل مکانیکی اقدام به تخلیه پیرامون بیل مدفون گردید و با نمایان شدن اتاقک قرار گیری راننده با توجه به شرایط اضطراری و احتمال بروز حادثه برای عوامل امداد و نجات با سرعت بخشیدن به عملیات پس از حدود ۱۴۰ ساعت موفق به خارج نمودن جنازه متوفی و تحویل به عوامل ذیصلاح گردیدیم.

لازم به ذکر است در این عملیات ازهمکاران محترم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران نیز درخواست کمک گردید کلیه عوامل امدادی این سازمان مشتمل بر آتش نشانان ایستگاه ۵۹، گروه نجات ۷ و گروه غواصی و تجهیزات (پمپ های مخصوص پرقدرت کف کش و لجن کش) در محل حضور بهم رسانده و ضمن بررسی جوانب حادثه و عدم کارایی تجهیزات شان به دلیل غلظت بالای گل و لای و لجن موجود بر ادامه عملیات به صورت جاریه و ایجاد معبر تارسیدن به بیل مدفون اصرار داشتند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات