اعضای شورای شهر تهران امروز نیز مشکل همیشگی نوبت دهی و اختلاف در مورد نوبت قبل و بعد از دستور جلسات را داشتند.

به گزارش افکارنیوز ، اعضای شورای شهر تهران امروز گزارش عملکرد شهرداری تهران در برنامه اول خود را رد کردند و قرار شد شهرداری تهران در وقتی دیگر گزارشی شفاف تر را همراه با جداول و عملکرد کمی ارائه کند.

گزارش امروز با حضور صلاحی معاون جدید برنامه ریزی توسعه شهری و امور شوراهای شهردار تهران ارائه شد در حالی که این معاونت همان معاونتی است که اعضای شورای شهر تهران نسبت به تغییر چارت شهرداری بدون اطلاع شورا چندین هفته اعتراض داشتند و هنوز شهردار تهران نسبت به پاسخ به این اعتراض کتبی اقدامی نکرده است. معاون شهردار تهران نیز که در جریان اقدامات و برنامه ریزی ها نبود ارائه گزارش عملکرد را به یکی از مدیران کل معاونت برنامه ریزی سپرده بود و خود تنها در بخشهای کوتاهی پاسخی کلی به اعضای شورا می داد.

در جلسه امروز دبیر شورایاری منطقه ۵ حاضر بود و نسبت به برخی آسیب های مهم این منطقه از جمله مخازن بنزین شرکت پالایش و پخش و حوادث بسیار آنها و بروز مسائل اجتماعی بسیار در بلوار فرحزاد و احتمال تبدیل آن به یک خاک سفید دیگر هشدار داد.

محسن پیرهادی یکی از اعضای شورای شهر تهران که تعامل خوبی با بسیج و نیروهای نظامی دارد امروز به شوخی خطاب به مسجدجامعی گفت: از دوستان شهرداری می خواهیم تا گزارش شفاف و کاملی از برنامه پنج ساله ارائه دهند من توانسته ام این گزارش را به دست بیاورم اما گزارش به دست همه اعضا نرسیده. از دوستان شهرداری می خواهیم تا به زبان خوش گزارش را آنطور که باید ارائه کنند در غیر این صورت از دوستان کمک خواسته و جور دیگری برخورد می کنیم، چون توانش را داریم.

مسجدجامعی نیز به شوخی خطاب به او گفت: از آقای پیرهادی می خواهیم از این زبان خوش و توانایی شان برای همه مصوبات و دستوراتی که شورا از شهرداری می خواهد استفاده کنند شاید افاقه کند.

در جلسه امروز یک فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی ۱۲ نفر از شهرداران مناطق شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذیحساب یک بررسی شد که تعدادی از اعضا در مورد انتخاب ذیحساب زیرنظر شهرداری تهران اتفاق نظر نداشتند و تاکید شد که ذیحساب نباید به عنوان نیروی شهرداری محسوب شود.

مسجدجامعی در زمان شمردن رای اعضا به این یک فوریت، در حال شمردن تعداد رای دهندگان بود که الهه راستگو گفت: رای آورد. مسجدجامعی نیز گفت: خانم راستگو می گویند رای آورد، یعنی رای آورده است!

احمد دنیامالی در جلسه امروز غائب بود و در ساعت ۱۱: ۴۵ دقیقه - دقایق پایانی - وارد صحن شورا شد که مسجدجامعی در زمان ورودش گفت: آقای دنیامالی خسته نباشید، خوش آمدید. این خوش آمدگویی که همراه با صلوات بود لحظاتی فضای جلسه را متفاوت کرد.

همچنین در ابتدای جلسه فیلمی از شهید محمدجواد تندگویان وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در زمان جنگ تحمیلی در سالگرد شهادت وی به نمایش گذاشته شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات