رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: یکی از موانع کاربست تحقیقات این است که پژوهشگران خوب در آموزش و پرورش کم داریم، هم اکنون در حال تدوین زیر نظام پژوهش و ارزشیابی هستیم که پژوهش در آموزش و پرورش را سامان می دهد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با اشاره به اینکه امروز دیگر در آموزش و پرورش وقت آن نیست که برای یک موضوع غیرضروری هزینه های تحقیقاتی زیادی را هزینه کنیم، اظهار داشت: باید بر اساس سند تحول بنیادین، اولویت ها و نیازهای جامعه دانش آموزی، تحقیقات و پژوهش ها را سامان دهیم. در چنین شرایطی تحقیقات مشتری مدار می شود.

وی افزود: اگر می خواهیم پژوهش ها اثربخش باشد باید به تکالیف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه توجه کنیم و از هم اکنون اولویت هایمان را برای برنامه ششم توسعه مشخص کنیم، استفاده از پژوهشگران برجسته که متد و روش پژوهش را می دانند در پژوهشگاه آموزش و پرورش یک ضرورت است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: یکی از موانع کاربست تحقیقات این است که پژوهشگران خوب در آموزش و پرورش کم داریم باید تلاش کنیم تا تفکر پژوهشی را در جامعه ترویج کنیم همچنین دانش آموزان را به صورت پژوهشگر تربیت کنیم.

محمدیان بیان کرد: یکی از اقداماتی که در دو تا سه سال اخیر در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی صورت گرفت اعتبار بخشی به کتاب های جدید التالیف بود؛ هم اکنون در حال تدوین زیر نظام پژوهش و ارزشیابی هستیم که پژوهش در آموزش و پرورش را سامان می دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات