بازنگری محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا بر اساس اولویت بندی های جدید و برگزاری شایسته مراسم هفته هوای پاک مهمترین موضوعاتی بود که در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران مورد بحث و تبادل نظر و تصویب اعضاء قرار گرفت.

به گزارش افکارنیوز ، محمدهادی حیدرزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در تشریح مصوبات جلسه دوشنبه شب کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران گفت: با توجه به فرا رسیدن دی ماه و روز هوای پاک در این جلسه مقرر شد نمایندگان نهادها و سازمان های حاضر در جلسه، برنامه های نهایی و همچنین شعارهای پیشنهادی خود برای روز هوای پاک (۲۹ دی ماه) را در جلسه آینده کارگروه ارائه دهند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در این جلسه با توجه به طرح ارائه شده از سوی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی برای استفاده نمادین از موتور برقی توسط افراد مشهور در روز هوای پاک، مقرر شد برنامه اجرایی طرح توسط فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارائه شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیشنهاد ارائه شده توسط نماینده یکی از سازمان های مردم نهاد مبنی بر اختصاص یک روز تقویم به نام «روز ملی دوچرخه سواری» مقرر شد، پیشنهاد مطروحه توسط کارگروه کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد در ایجاد ارتباط موثر میان مردم و دولت، مصوب شد تهیه پیوست فرهنگی_اجتماعی بندهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا با نظر و پیشنهاد سمن ها صورت پذیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات