به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران باهدف یاد آوری این سنت قدیمی، دست بکار شده تا بلندترین شب سال را در کنارمسافرین محترم مترو گرامی بدارد.

به گزارش افکارنیوز ، جعفرپور با تاکید بر اهمیت این شب افزود: شب یلدا فرصت مناسبی برای خانواده ها می باشد تا یک بار دیگر از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان دور هم جمع شوند و طعم شیرین خانواده که مقدس ترین کانون جامعه می باشد را حس نمایند.

وی در خصوص اهمیت وتوجه به سبک زندگی ایرانی- اسلامی تصریح کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری موضوع سبک زندگی در جامعه می باشد. که شامل مجموعه رفتارها و الگوهای کنش هر فرد است که معطوف به ابعاد هنجاری و معنایی زندگی اجتماعی بوده و نشان دهنده کم و کیف نظام باورها و کنش های فرد است. به عبارتی سبک زندگی بر ماهیت و محتوای خاص تعاملات و کنش های اشخاص در هر جامعه دلالت دارد که خانواده نقش مهمی را در این راستا به
عهده دارد.

جعفرپور گفت: مترو تهران به عنوان بزرگترین سازه اجتماعی در قالب یک رسانه پویا منتقل کننده دیدگاه ها به افراد جامعه بوده و می تواند در ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی در محورهای تقویت، تحکیم و نهادینه کردن و استمرار بخشیدن به ارزش ها، باورها و آداب و رسوم نقش سازنده ای را ایفا نماید.

وی خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو تهران فعالیت های متنوعی را به منظور یاد آوری این سنت کهن و احترام به خانواده تدارک دیده است که از جمله آن می توان به مسابقه خاطره نویسی، بارگذاری نشریه الکترونیک، تولید کلیپ، تولید محتوای مکتوب، نصب بنر و کار حجمی در ایستگاه ها اشاره نمود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات